Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tumsugning och tuttgalning... lite depp

Skrivet av Notte m tjejer 0202&0409
Här smaskas det hej vilt på tummen och ibland hela händerna. Flaska och napp är BLÄ tycker hon och jag är börjar förtvivlat inse att kvällar på egen hand ligger låååååååångt borta...
Vi har köpt biljetter till en konsert i slutet på februari, men jag vet inte om svärmor pallar att ha henne skrikande hela kvällen...

Just nu så känns det ganska jobbigt att vara så hårt bunden till henne, börjar känna mig lite kvävd av att vara så totalt behövd. Vet att Sofia skrev nåt liknande inlägg för några veckor sen och då kände jag inte alls så, men nu har jag oxå kommit till det läget....
Att helamma i 6 månader känns idag alldeles hemskt och jag känner mig som en stor matanläggning....


Hmmm, deppigt blev det, man jag vet ju att det kan kännas helt annorlunda imorgon eller om en vecka...
Svar på tråden: Tumsugning och tuttgalning... lite depp

Styrkekraaam..

Skrivet av  Jess och Olivia
Ja ibland känner man sig verkligen som en mjölkko... Om inte Olivia hänger där så dröjer det inte länge förrän brösten är som spärrballonger...så då är det bara att pumpa eller amma. Tur att man inte blir installad som mjölkkorna blir vintertid... Fast om det är kallt så riskerar man mjölkstockning så installning kanske inte är så dumt??

Nä det är tur att det är en begränsad tid och jag är glad att det funkar för mig med amningen... men visst är man en mjölkko...:-D
Tur att bebblosarna är såååååå underbara.

KRAAAAAM
 

Kram till dig

Skrivet av  Cami med min goa Alicia
Förhopningsvis så går det över, så ni kan komma iväg och roa er på ege hand. Har ni provat att lämna henne? Det kanske inte alls är samma sak när inte mammas tuttar finns i närheten.
 

Ja, jag förstår ju dig

Skrivet av  Sofia m. Aron 021002 & Alva 040826
kan jag säga :/
Jag har nu insett att jag nog INTE kommer att helamma i 6 månader. Alva har börjat äta jätteofta på nätterna så om det inte svänger snart tänker jag börja ge henne lite smakisar så småningom.
Och man FÅR tycka att det är jobbigt att vara så ständigt behövd! Och visst växlar det, just i dag tycker jag inte det känns SÅ jobbigt.
Men du, din mamma fixar väl lite skrik? Dessutom kan MYCKET ändras på knappt två månader eller hur? Vi ska snart ta en kväll på tuman hand Matias och jag och det ska bli så skönt :)
Styrkekramar till dig!!