Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

tänkte jag skulle berätta.. *långt förstås*

Skrivet av Marre m. Christian
Om lördagen om någon (mer än Anna K!) är intresserade.. =)

Allt var dukat och klart i församlingsgården, men var nere en sväng och ställde ut alla rosor..
Christians gudfar kom (som föressten är fotomodell för bla loreál och Chanel *Snygging*)

Vi bytte om och åkte upp till kyrkan vid halv två, för att ta emot alla gäster. Lite återbud är det ju alltid men ändå kom 60 personer till lille Christians dop!
(Och vårt bröllop med det var det ju bara 10 av gästerna som visste!)

När alla kommit gick vi en trappa ner och jag bytte kläder och Christian fick på sig dopklänningen. Jag tog på mig en tvådelad sak i grön taft med silverbroderier på livet.. Med buketten i högsta hugg så började klockorna ringa. J smet genom sakrestian och kantorn drog igång Mendelssons Bröllopsmarsch.. Det var en del som tyckte det var ett märkligt val på ett dop och det tog ett tag innan poletten trillade ner på ganska många. Det skulle vankas VIGSEL!!!

Prästen är en underbar människa som J jobbade med i Paris, så han var jättepersonlig och inte alls så "prästig" som präster kan vara.. =)
Vigseln avlöpte bra, men jag stakade mig lite när jag var tvungen att prata inför alla dessa människor..
Löften tror jag det kallas.. =)

Christian den goingen skrek lite i början, men hans Gudfar fick honom till att slappna av och somna. Han sov sig igenom dophandlingarna och vaknade först när prästen lyfte upp honom för att visa för gästerna.

Efteråt var det smörgåstårta och paketöppning. Det var ganska många presenter, 24 st för att vara exakt, så jag tänker inte dra det här. Men jag kan ju säga att det blev inte en enda dublett!!

Så nu är man fru med dubbla ringar på vänsterhanden!
Tack för visat intresse.. ;) Bilder finns på septembersidan.. =)
Svar på tråden: tänkte jag skulle berätta.. *långt förstås*

missade ju!

Skrivet av  Marre m. Christian
Pappa skulle ju lämna över mig, det var därför som J smet igenom sakrestian. Han skulle ju stå där framme och ta emot mig!

Har missat lite ord här och där, men det får ni ha överseende med. Jag tänkte fortare än jag skrev.. =)
 

Grattis!!

Skrivet av  bittizen
och lycka till med allt=)
 

Grattis!

Skrivet av  Anna m Klara 021123 & Michael 040909
Vad roligt att gifta sig! Antar att alla blev rätt förvånade. Har släkt och vänner kommenterat det hela, just att ni överraskade. Ska titta på bilderna nu, det låter som om du hade en snygg klänning på dig. Blev dagen som ni ville?

Grattis igen!
 

Nu har jag titta på bilderna!

Skrivet av  Anna m Klara 021123 & Michael 040909
Vad fina ni är! Och vilken rolig bukett du har! Hur har de fått blomman att hänga ner så där?
 

Smög in

Skrivet av  Lilla My
på sept sidan o kollade :O)
Man får la säga grattis i jättemassor :O)

kram...
 

**GRATTIS**

Skrivet av  ::Hannanon & Frode + 4 till::
Till de nygifta:-)

Visst är det _kul_ att lura alla gäster:-)

Vi gjorde likadant för 2 år sedan, då 4.e barnet skulle döpas:-)
 

Vad fint...

Skrivet av  Jess och Olivia
Det såg så fint ut...jag har allt tjuvkikat på bilderna... Än en gång......
SUPERGRATTIS till både bröllop och dop..:-D
 

Men du måste ju

Skrivet av  Cami med min goa Alicia
berätta vad ni fick :( Är ju supernyfiken... Kan du inte skriva hälften av sakerna då, som en kompromiss? Nu ska jag in och kika på fotona och nåde dig om du inte har med närbilder på snyggingen :)
 

Nu har jag sett

Skrivet av  Cami med min goa Alicia
Vilken fingerkliande hårkalufs snyggingen har!! Vad fina ni var och vilken härlig blomsterbukett du håller i!!
 

Grattis! *IMT*

Skrivet av  Anna med Liv och Unn
....
 

Grattis!!!

Skrivet av  Anna K med Flipp & Vendela
Åh, vad underbart det låter:-) Tvådelat i grön taft låter dessutom urläckert!!!

Grattis, frun!
 

Tillägg...

Skrivet av  Anna K med Flipp & Vendela
Blev ju så infernaliskt nyfiken att jag bara MÅSTE se till att bli medlem på septembersidan nu:-)

Kram!
 

Artiklar från Familjeliv