Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kan man besluta själv

Skrivet av Fancy
om hur många barn man vill ska bli till, om man donerar ägg?
Tar de bara ett?
Svar på tråden: Kan man besluta själv

Knappast

Skrivet av  KarinBerg
För med behandlingen så mognar som regel flera ägg, fler än vanligt. Behandlingen tar också en del på donatorns kropp, så man tar nog de ägg som går att ta.

Men vad gör det för skillnad om det är ett ägg eller fem? Har man tagit beslut att donera så ska inte det spela någon roll. Då har man nog inte funderat över vad man gör.
 

Så många

Skrivet av  Gella
som möjligt plocker dom ut, för att slippa upprepa proceduren flera gånger. Men att max 6 ägg får bli befruktade och full gångna graviditeter. Det var den information jag fick av läkaren. Jag ska genomgå den under jan/feb.
 

Fantastiskt!

Skrivet av  CH
Gella,

Tänk att det finns kvinnor som du! Det är fantastiskt och mitt i all sorg jag känner över att inte kunna få barn så känner jag hopp och lycka över att det finns kvinnor som du som är beredda att hjälpa. Lycka till med donationen!

Mvh, CH
 

Antal ägg

Skrivet av  A
De tar som sagt så många ägg som möjligt, men man får max donera till två olika familjer och det får bli max sex barn. Själv har jag en dotter som blev till trots regelbunden användning av p-piller...men eftersom jag jobbar med IVF så känner jag mig manad att hjälpa till, eftersom jag vill att fler ska få uppleva den lycka jag har som mamma. Det enda som hindrar mig ännu från att anmäla mig är att jag är orolig för att någon ska söka upp mig efter 18 år och säga att den har haft en skit-uppväxt. Det vill jag inte ha bidragit till. Men samtidigt, IVF-barn om några är ju efterlängtade. Är det någon som vet vilka koller som görs? Jag menar, jag vill ju inte att min dotter ska bli förälskad i sitt genetiska halvsyskon utan att de vet om det...
 

Så tänker jag med!

Skrivet av  Sniff
Tänk om barnet får det jobbigt.
Tänk om barnet är argt för att jag erbjöd någon hennes/mina gener?
 

Artiklar från Familjeliv