Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

otrevligt mottagande!

Skrivet av nn
Jag hade bestämt mig att bli äggdonator, eller iallafall se om jag är en lämplig sådan. Efter nyligen blivit mamma själv, så kan jag mycket väl tänka mig att donera ägg och hjälpa andra medmänniskor att få chansen att uppleva detta underbara. Så jag blev nu kallad till ett första möte (provtagning-gyn undersökning och kurator). Men tiden jag fick passade tyvärr inte. Jag arbetar själv på Huddinge sjukhus, och kan sticka iväg under arbetstid (smidigt, inga extraresor+kostnader). Men när jag ringde och avbokade min tid och försökte förhandla om en mer lämplig tid så lät kärringen skitsur, som om jag va jätte krånglig. Helt fel, de ska väl för fan vara trevliga och tillmötesgående, de behöves ju donatorer, så varför inte behandla oss som frivilligt vill hjälpa andra par lite vänligare.... fy skäms!
Svar på tråden: otrevligt mottagande!

Det var dåligt tycker jag!

Skrivet av  Johanna Pe
Själv kommer jag inte att bli äggdonator. Behöver inte ens fundera eftersom jag är för gammal...

Men det finns ju inte så många frivilliga, hur kunde hon bete sig på det sättet?

Du som jobbar inom vården, kan inte du kontakta någon ansvarig och fråga om det är så alla andra bli bemötta också?

Kanske sitter det någon ilsk människa där som borde byta jobbuppgifter.

Hoppas du blir bättre bemött nästa gång!

Lycka till med donationen och man får önska den lyckliga blivande familjen lycka till också på en gång!!!
 

Artiklar från Familjeliv