Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu har jag pratat med maken :-)

Skrivet av Lena
Jag tog för ett tag sen upp mina tankar på att donera ägg med maken och han hade väl inte direkt någon åsikt så jag bad honom fundera på det.
Så igår tog jag upp det igen - hur han ställer sig till att jag vill donera ägg, hormonbehandlingen, det faktum att våra barn kommer ha halvsyskon som de inte känner, att eventuella barn kan komma att söka upp mig med tiden etc.
Och han hade inget att invända! Det var ju bra om vi fick veta om det blev några barn och det gjorde ju inget om de ev. ville söka upp oss i framtiden :-)
Han tyckte det var en bra sak jag vill göra :-)

Så jag kommer nog göra det här! Förvisso ammar jag mitt första barn än så länge och vill ha fler barn själv först och så måste jag ju bli godkänd! Men jag vill så gärna ge andra möjlighet att uppleva inte bara föräldraskapet utan även graviditet och födsel som för mig var helt underbart! :-)
Svar på tråden: Nu har jag pratat med maken :-)

Hej Lena!

Skrivet av  CH
Jag vet att jag har skrivit det till många andra, men det känns likadant varje gång. Jag blir så GLAD när jag läser inlägg som ditt. TACK för att du känner med oss barnlösa och för att du vill hjälpa! Det är fantastiskt att det finns kvinnor som du, med så stor medkänsla att du vill dela med dig av det finaste du har.

Kramar, CH