Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det någon som ska ta emot ägg

Skrivet av Längtar
Nu i höst, här i Sverige? CH tror jag var på gång. Någon mer? Skulle vara kul att få veta hur det går för er.

Vi har inte kommit så långt, men det skulle vara kul med ett litet lätt framtidsvision om just det praktiska handläggandet...?
Svar på tråden: Är det någon som ska ta emot ägg

Snart på G

Skrivet av  CH
Ja, snart är det dags för vårt andra och sista försök på Huddinge. Helt otroligt spännande, men väntan har varit extremt lång. Det har gått 7 månader sedan första försöket... och då hade vi stått i kö i ca två år... - åren går med andra ord.

Kötiderna i Sverige är väldigt långa och om det inte vore för det här med att vi vill att vårt ev barn ska kunna ta reda på vem som var donator så hade vi aldrig väntat så länge utan åkt till Finland istället.

Vad har du själv för planer?

Mvh,
CH
 

Hej CH!

Skrivet av  Längtar
Det känns lite absurt och konstigt att försöka greppa det här. På ett sätt känns det som om vi äntligen är på väg till en "lösning" eller ett "svar". Det är skönt. Min rädsla är dock att vi kommer att stå på noll sedan helt plötsligt och det är så frustrerande. Jag har börjat kolla på adoption. Det känns som en vettig lösning det också. Då kan vi ju också satsa på att kunna få koll på var barnet har "hela" sitt ursprung ifrån. För barnets skull.

Jag skulle nog vara väldigt nyfiken på donatorn, samtidigt som jag faktisk inte skulle vilja veta vem hon är. Jag tror att det skulle bli för knepigt.

Har ni fått någon ungefärlig tid när ni ska få ägg, eller bara ett grovt höftande? Ni kanske redan är igång?
 

Hej!

Skrivet av  CH
Vi är snart på G igen och vi vet när vi ska få ägg. Det är otroligt spännande, men våra förväntningar är samtidigt låga. Vi vet ju hur små chanserna är.

Det låter klokt att ha mer än ett järn i elden dvs att titta på både äggdonation och adoption. Står ni i kö för äggdonation?

Själva har vi inte kommit in på adoption ännu även om jag naturligtvis tänker på det. Min man är dock väldigt tveksam.

Lycka till med ditt och jag hoppas att det ska gå bra.
Mvh,
CH
 

hmmm..

Skrivet av  Katarina
Får väl se.... kanske väntar tills man ser om någon "annonserar", hatar att leva i ovisshet.

Tack i alla fall, och lycka till, håller tummarna!!
 

Menar du...

Skrivet av  Längtar
annonserar om att hon vill donera? Så att ni kan lära känna henne (/kolla upp henne? ;)) innan ni tar emot ägg?

För mig skulle det kännas konstigt att veta precis vem det var. Vill inte det. Det får vänta tills barnet är gammalt nog.

Lycka till du med!
 

Artiklar från Familjeliv