Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Funderar...

Skrivet av Katarina
Har läst lite nedan och funderar själv på att ev. donera ägg.
Barnet kan alltså söka upp en när det blir 18, men annars vet man inget om det lyckas eller ej?
Men man kan donera privat, till någon känd, eller baa närstående??
Min tanke är mest, att eftersom jag är en grubblare av naturen (svårt att somna för tankarna far)
så leva i ovisshet i 18 år eller mer, för det är ju inte säkert att barnet är intresserat....hmmmm
Svar på tråden: Funderar...

Jag förstår dina tankar

Skrivet av  CH
Hej Katarina!

Som mottagare känner jag precis likadant! Jag har många gånger tänkt och önskat att jag hade en egen donator så att barnet kunde få veta vem som donerat redan från början och inte vänta tills det är 18 år.

Det är fullt möjligt att donera direkt till någon, men grejen är att "hitta" varandra om man inte redan är kompisar eller släkt. Allt eftersom har jag sett allt fler inlägg på olika barnlöshetssidor från par som önskar hitta en egen donator för behandling via landstinget så om du vill donera den vägen är det alltså fullt möjligt.

Lite intressant info är att den första kvinnan som födde barn via en svensk äggdonation hade hittat sin donator på internet!

Jag har själv tänkt på att annonsera efter en egen donator, men vi hade redan kommit fram i kön när jag började inse att detta var en möjlighet. Nu i efterhand önskar jag att jag hade annonserat från början. Snart ska vi göra vårt andra och sista försök på Huddinge och jag önskar att jag hade kunnat ha kontakt med donatorn.

Om du donerar anonymt får du veta om mottagaren har blivit gravid, men jag håller med dig om att det måste vara en mycket märklig känsla att sedan vänta 18 år för att se om det kanske blev ett barn som vill ha kontakt.

Jag vet inte om allt mitt skrivande hjälpte dig, men lycka till och tack för att du funderar på att donera!
Mvh,
CH
 

Tror jag får vänta...

Skrivet av  Katarina
tills man springer på någon sökande eller ser en annons, hatar att leva i ovisshet