Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Får man ersättning för att donera sina ägg?

Skrivet av Undrande
Det är ju ändå en del "lidande" och man utsätter sin kropp för påfrestningar så jag undrar om det utgår ersättning?
Svar på tråden: Får man ersättning för att donera sina ägg?

e man bara ute ...

Skrivet av  andromeda
efter pengar,ska man nolg inte donera.
 

Du andromeda...

Skrivet av  
Det vet du ju faktiskt inte att hon var...

 

nä,

Skrivet av  andromeda
det var därför jag skrev nog!
 

Tråkig attityd du har!

Skrivet av  Undrande
Jag kan vara tråkig tillbaka, har du inget svar så varför trycker du på "svaraknappen"?

Precis som jag skrev så tycker jag att det är en otroligt stor påverkan på kroppen att gå igenom dessa hormonbehandlingar, och visst skulle jag göra det för en nära anhörig, men är tveksam på om jag vill utsätta min kropp för en anonym för "ingenting".

Naturligtvis ska man inte tjäna pengar på att sälja sina ägg och på så vis lockas in i något som man senare kanske ångrar, men någon sorts ersättning borde ju locka fler kvinnor att må dåligt i 5-6 veckor?
 

jag tycker du

Skrivet av  andromeda
har en tråkig attitud som tycker att du, " uttsätter din kropp för en anonym för ingenting"!
Och varför skulle man må dåligt i 5 -6 veckor ?? det är för mig obegripligt!!!har du gjort en behandling då,efter som du vet att det är en otrolig stor påverkan på kroppen.Det hoppas jag att du har .För om du inte har gjort det så tycker jag du uttryckt dig korkat.
 

Jadu Andromeda.

Skrivet av  Undrande
Jag vet i allra högsta grad vad det innebär, annars skulle jag väl inte skriva att det var en stor påfrestning på kroppen? Det finns ingen som med säkerhet kan säga att det är helt ofarligt att försätta kroppen i klimakterieliknande tillstånd på två veckor och sedan "gasa på" med hormoner igen. Ingen vet vad som händer med kvinnor som utsatt kroppen för dessa stora hormonvariationer på sikt.

Det fanns en tid när man var säker på att röntgenstrålar var bra för kroppen! Det jag vill ha sagt är att det finns mycket man inte vet något om...och om man ska ta risken (om man nu anser att det är en risk) så kan i alla fall jag känna att någon sorts ersättning (naturligtvis utom det höga nöjet att ha hjälpt till att sätta ett barn till världen) skulle göra att fler kanske kunde tänka sig att donera ägg?

Själv har jag betalat 25 000 kronor för varje försök jag har gjort, men jag vet faktiskt inte om jag skulle utsätta min kropp för ännu fler hormonomställningar om jag inte vann något på det själv. Du får tycka ungefär vad du vill om det, men om jag inte funderade på att eventuellt donera mina ägg skulle jag väl inte ens vara inne på den här sidan, här om något borde man väl kunna ventilera vad man känner?

Korkad eller inte... skulle du riskera din hälsa för att någon anonym person skulle få dina ägg? Jag hoppas i alla fall att det är okej att själv försöka ta ställning till det, rätta mig om jag har fel?
 

jag..

Skrivet av  andromeda
tycker bara att det är dumt att alltid sätta pengar framför allt.
Att alltid kräva eller vilja ha ersättning för all prestation, och du har all rätt att framför dina värderingar och åsikter.
 

okej jag ändrar mig!

Skrivet av  Undrande
Jag skiter i pengarna men då vill jag ha den personens man....eller hund!
 

går...

Skrivet av  andromeda
säkert att fixa :).
 

jo

Skrivet av  
du får ersättning för medicinutlägg läkarbesök och förlorad arbetsinkomst