Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

fundersam

Skrivet av meete med Ella
sitter här o läser lite,har själv ett ivf barn hemma o vet en del om hur längtan efter barn kan kännas.
Jag har börjat fundera mer o mer på att donera ägg, det är inga fel på min produktion så att säga.
Däremot så vart jag överstimulerad, fick många ägg, hela 27 stycken, varav 23 var av god kvalite.
Är det någon därute som har donerat ägg efter själv genomgått tidigare ivf för egen del?
Hur ställer sig sjukvården till det, eller spelar det inge roll alls?
Ju mer jag tänker på det ju mer vill jag göra det. Måste dock tänka igenom det mer först, o diskutera med min man....
tänkte att här kunde vara ett bra ställe att få lite mer bollplank för sina tankar.
mvh
Svar på tråden: fundersam

Hej fundersam!

Skrivet av  CH
Vad fint att du vill hjälpa andra trots att du själv har haft problem att få barn!!

Om anledningen till att du genomgick en IVF låg hos din man snarare än hos dig så tror jag inte det spelar någon roll för en eventuell donation.

Det besvaras dock bäst av sjukhusen så mitt råd är att kontakta ditt universitetssjukhus. Jag tror inte de har något emot att svara på frågor även om du inte är säker på vad du vill göra.

Lycka till!
Mvh,
CH
 

tack!

Skrivet av  meete med ella
Tack för att du tog dig tid att svara mig, jag skall ringa till uppsala imorgon !