Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

CH

Skrivet av Emma
Har går det för er? Har ni fått komma igång med ert andra försök ännu? Tänker på er och måste säga att jag är tacksam för alla svar som du ställer upp med på den här sidan.

Själv har jag bestämt mig för att vänta lite med att donera ägg. Vill ha fött de barn jag själv vill ha först. Tror dock att jag kommer att kontakta närmaste klinik för att höra om hur det går till och vad som gäller. Det är jag som har en syster som behövt stamcellstransplantation så jag undrar fortfarande över vad för möjlighet det finns från båda håll att om det för medicinsk vidkommelse skulle vara angeläget om då sjukhusen kan ta konstakt även om det inte är barnet och det inte är 18 år.

Jag önskar dig all lycka och att ni slipper vänta så länge till.
Svar på tråden: CH

Tack och fantastiska nyheter!!!

Skrivet av  CH
Hej Emma!

Tack för att du frågar, jag uppskattar det jättemycket!

Faktum är att jag har fantastiska nyheter. Jag är GRAVID!!!!!!

Vi fick vårt andra försök i oktober och i november testade jag positivt!!!!!! Jag vågade knappt tro att det var sant, men i förra veckan var jag på sjukhuset för UL och fick se min lilla baby, 6 mm och med ett litet pickande hjärta. Jag kan inte beskriva hur fantastiskt det var och är!!!!!!!!!!!!

Nu hoppas jag bara innerligt att det ska hålla i sig och att den lilla vill vara kvar hos mig. Det är ju så tidigt ännu (v7) så jag inser att mycket kan hända. Jag vågar nog inte tro på det till fullo innan jag verkligen har en liten baby i mina armar.

Mina tankar går till min donator och jag kan inte beskriva den tacksamhet jag känner.

Vad gäller sidan här är jag bara glad att kunna vara med och skriva och jag hoppas jag inte upplevs som tjatig med mina eviga inlägg! Man har ju samlat på sig en del kunskap under de här åren (3,5) och det känns som att jag vill dela med mig.

Jag önskar dig lycka till och jag förstår att du vill ha egna barn innan du ev donerar. Så hade jag också tänkt! Hoppas också din syster mår bra?!

Många kramar,
CH
 

åh

Skrivet av  Busluren
vad kul!!!! grattis och jag hoppas och tror att det verkligen går vägen för er!

kraaam
 

Grattis

Skrivet av  Emma
Vad roligt att det lyckades! Måste kännas underligt att äntligen lyckats bli gravid. Jag håller alla tummar på att det ska gå vägen för er.

Min syster mår under omständigheterna bra och de hoppas på att slippa äggdonation den dagen de får lov att försöka få barn, de har faktiskt 11 blastocyter i frysen så förhoppningsvis ska någon av dem överleva.
 

Största grattiset!

Skrivet av  4-barnsmamman
Håller nu tummarna för dig!
Kram,
 

Artiklar från Familjeliv