Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Äntligen!!

Skrivet av Jenny m Linus 00 & Liam 02
Ett snack för oss som har valt dagmammor till våra barn, eller kanske tom dm själva!!!

Jag tänkte presentera mig lite eftersom jag inte tror att vi blir så många här, för det verkar som om de allra flesta har dagis!

Jag heter Jenny och är 24 år. Jag har två underbara pojkar som är 2 och snart 3½ år gamla! Min egen mamma har varit dm i 25 år, men fick sluta eftersom de inte behövde några dm...Men de har frågat henne mer än 100 gånger om hon inte kan börja igen...

Mina barn har hamnat hos en helt underbar dm. De älskar verkligen henne... Och det känns bra att de trivs så bra, och det är ju hennes förtjänst!

Tack för detta snack!!
Svar på tråden: Äntligen!!

Har oxå dagmamma

Skrivet av  LadyMarina
och en son som heter Linus född 00, som jag såg i ditt nick att du hade.
È 26 och valde inte själv dagmamma, utan hade det som andrahand, men jag kan säga att jag ALDRIG tänker byta. Linus bokstavligt talat älskar henne och jag trivs jättebra med henne, hon é kanon.
Men jag börjar bli orolig för nu ska dom ändra lite i deras arbetssätt. DM ska from 1 januari ha 40 timmars veckor, vilket innebär att man antigen får lämna sin unge hos en annan dagmamma eller i en lokal där 2 dm kommer jobba och ta in alla tidiga barn och sen kommer deras dm och hämtar dom. Det tycker jag inte alls om, det blir mer som dagis, och hade jag velat ha dagis hade jag bytt till det.
 

Artiklar från Familjeliv