Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Känner ngn till dagmammor i Härlanda omr/Gbg?

Skrivet av Anne
Vet att det finns flera i området men då jag fick hem ansökningspapprena gällande dagis osv fick jag aldrig med dagmammornas namn. Och på kommunens sida finns de inte heller. Ngn som känner till dem? får väl ringa damen som har hand om köerna annars.
Svar på tråden: Känner ngn till dagmammor i Härlanda omr/Gbg?

Har själv dagmamma

Skrivet av  LadyMarina
dock inte i det område du söker, men det brukar inte stå dagmammornas namn utan bara i vilket område dom finns.
 

Hur letar man upp dem..

Skrivet av  Anne
om de inte finns i telefonkatalogen under barnomsorg osv..?
 

Prata med din...

Skrivet av  Sofia
...barnomsorgsassitent hos kommunen. Fråga efter familjedaghem som är det korrekta namnet på dagmammor.

Kommunen är skyldig att lämna ut både kommunalt anställda dagmammor och de dagmammor som driver egen (privat) verksamhet med kommunen som övervakande instans.

Dagmammor (familjedaghem) ska finnas med i din stadsdelsnämnd/ kommuns utbudskatalog (samt hemsida!)
 

Tanken é väl...

Skrivet av  LadyMarina
att man får fråga dom som har hand om barnomsorgen i din kommun så lämnar dom ut ev. nr. Jag fick nr. till min dagmamma först när vi hade blivit erbjuden en plats och vi bokade tid för att komma dit och se hur det var.
 

Hos oss...

Skrivet av  NenNa v39 m. nr 3
..fick inte kommunen lämna ut namnen på dagmammorna innan man fått en plats pga dagmammornas personliga integritet... När jag talade om det för min dagmamma så blev hon förvånad eftersom de just diskuterade att lägga ut en presentationssida på internet...

Och jag tycker att det är extra viktigt att man träffar sin dagmamma innan eftersom man är så totalt beroende av att personkemin med just denna person stämmer!
 

Artiklar från Familjeliv