Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Som nybliven

Skrivet av c
skolledare med ansvar för dagbarnvårdare tycker jag att det här snacket är kanon. Jag behöver mycket inputs från er föräldrar och dagbarnvårdare runt om i landet, alla infalls vinklar är bra. Har varit skolledare i 3 år men "bara" haft skola och mina barn har alltid gått på vanlig förskola.

Roligt att så många av er tycker att "er" dagmamma är kanon, det behöver de höra ofta!!!!!
Svar på tråden: Som nybliven

Är du den som ska placera

Skrivet av  fd dagbarnv som älskade sitt jobb
det är du om jag har förstått rätt då ska jag berätta om vår ..placerare som vi kallar henne, Hon är mycket noga med att typ av familj ska passa att man redan från början har samma värderingar mm Det kan vara svårt men om du gör hemb hos din mammor har en egen liten mall i vilket hemligt fack du ska placera dem så är näst steg lätt- Så lika som möjligt. hon som var ung mamma själv ska ha de ung kanske ensamstående hon som är politiskt aktiv hon som är sportig mm För oss fungerade det utmärkt fast vi inte visste hur hon gjorde då fast vi förstod att ingen placering var slumpmässig ,Nu har både hon o jag slutat och det var när hon avtackades hon avslöjade sin hemlighet om personlighet mot personlighet,,
 

I min kommun

Skrivet av  c
är det så att det sitter en assistent och placerar barnen, jag vet att hon gör så i möjligaste mån. Jag kommer att ha arbetsgivaransvar för våra dbv så det handlar mycket om peppning och idé spridning och därför är den här sajten bra. Jag får massor av små tips att förmedla, t ex adressen till den här sidan :-)
 

Artiklar från Familjeliv