Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dagmammerapport nr 2

Skrivet av Maria
Läste om dagmamman som trivs så jag fick lust att avlägga en rapport jag också...:-)
Hade bara ett barn på fm igår så vi for på lite ärenden och sen var också vi till biblioteket. Där strosade vi runt bland böcker och kikade och valde länge. Med famnen full åkte vill affären och sen hem.
Hemma tillagades riktigt potatismos och strömming. Strömmingen ratades högljutt av barnet så det fick bli falukorv till barnet och strömming till mig! Vädret var botten igår. Grått precis hela dagen och det var mer myspysfaktor inne. Vi fikar sällan på sötsaker, det är mest frukt, men igår fikade vi när de stora barnen kom från skolan. Vi hade varm oboy med de här kakorna som har nonstop i sej och muffins. Alla njöt och tyckte det var toppen. Sen läste vi en bok som vi lånat på biblioteket som alla skulle höra klart på en gång eftersom den var spännande. Sen var det lite fri lek. De klädde ut sej och spelade teater medan jag gjorde mellanmål. Det blev youghurt och smörgås. Sen gick vi ut och barnen byggde på en snögrotta som de börjat bygga dagen innan. De öste med snön och bättrade på, hämtade pinnar till en eldstad och dekorerade grottan med några gamla lövslingor de hittade. En bra dag, tycker i allafall jag!
Svar på tråden: Dagmammerapport nr 2
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv