Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

i morgon börjar jag som dm.

Skrivet av monica
till en början har jag bara ett barn en -02.+plus min egen -02.
Svar på tråden: i morgon börjar jag som dm.

Åh, vad spännande...

Skrivet av  Jenny med Linus00 och Liam02
Skriv och berätta hur det gick... Vad du tycker mm

JAg blev jättenyfiken, det är kul att se att nån väljer att bli dagmamma trots att de flesta kommunerna drar ner på dem... Jag skulle också vilja vara dagmamma...

Berätta gärna!!
 

berätta mer

Skrivet av  dagmammadrömmaren
låter spännande skulle gärna göra de samma själv,
vet bara inte hur jag ska gå till väga.

Har ingen utbildning, men har på min fritid arbetat med barn och ungdomar med sport, djur och även sjukvård.

På min sons dagis har de flertal gånger frågat varför jag inte arbetar med barn.

Mina grundtankar är respekt, ordning, lära genom att göra.
Var jag dagmamma skulle jag arbeta med traditioner, arbeta i olika projekt beroende på årstid.
Tex innan påsk arbeta med påsken och dess betydelse.
Tycker de kulturella är viktigt och musik och rörelse.

Bor i en stor lägenhet i sthlm med lill-janskogen utanför fönstret, nära till 4H-gård.

Hur ska jag gå till väga?
Vad kan man tänkas få i lön?
tips?
vad bör man tänka på?
 

prat med hon som har ansvar över dagmammorna

Skrivet av  monica
vet du ej vem prata med ditt dagis dom vet säkert.
lön varierar mellan 14-15000 på heltid + omkostnads ersättning per barn/dag för mat slitage m,m.
tänka på ja du kan ju få långa dar många barn.
tips prata med en dagmamma där du bor.
jag jobbar annars på förskola och väljer att vara dagm under denna termin,då får min flicka bli nästan två innan hon börjar försk,men ändå träffa barn.
eftersom chansen fanns så tog jag den.
jag hade dagm till min stora flicka i 2,5 år innan hon började på försk.
 

en liten fråga

Skrivet av  Sara
Jag arbetar också som dagmamma men ser att du skriver att du bara tänker jobba denna terminen, undrar lite hur både du och kommunen tänker.
Visst det är jättebra för ditt eget barn att få vara hemma men tänk dina dagbarn som måste efter bara en termin byta dagmamma, låter inte så bra.
Jag hade nog inte vilja inskola mitt barn hos dig om jag visst att du kommer sluta om ett halvår, nu förmodar jag att de inte vet?
Vill inte låta gnällig eller hacka på dig, jag bara undrar hur det är tänkt att göra med dina barn när du slutar innom en snar framtid.
Sen vill jag önska dig lycka till med det nya jobbet, det är verkligen suveränt roligt och utvecklande att få arbeta med barnen hemma hos sig, kram
 

dom barnen jag får vill ha förskola sen

Skrivet av  monica
eftersom det ej finns förskole plats nu så är det en ganska bra lösning.eftersom dom skulle ju ha bytt vart dom än hamnar och vem vet jag kanske följer med dom.
 

Artiklar från Familjeliv