Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur många

Skrivet av Nettan m. Jonatan 0005 & Linus 11/12-03
barn har varje dagbarnvårdare? I vilken ålder har de?
Jag har flyttat till en ny ort och jag vill helst ha förskoleplats men det finns troligtvis ingen plats till hösten och då blir jag tilldelad en dagbarnvårdare istället, jag är inte så sugen på det.
Men vad gör man om det inte finns plats.
Svar på tråden: Hur många

det är svårt att säga

Skrivet av  Anna
Det är så olika i olika kommuner, just jag har 3 ordinarie och ett barn som kommer en dag i veckan då hennes ordinarie är ledig.
Det kan nog skilja mycket, som här räknar vi med barntimmar vi säger att vi ska ha 150 barntimmar i veckan, då kan man ju ha 3 stycken som går 40 timmar i veckan och 1 som går 30. Men det kan även va så att man har 10 barn och alla går 15 timmar, nu är väl det inte så vanligt men på så sätt fungerar det.
Skulle man nu råka få det så så är ju givetvis inte alla 10 här samtidigt.

Åldrarna är från 1 år och uppåt precis som på dagis men även skolbarn får gå kvar om det är praktiskt möjligt och om föräldrarna vill.
 

Här är det

Skrivet av  Selma
så att de flesta har mellan 5 och 6 barn lite beroende på hur situationen ser ut. Vår dagmamma har just nu bara 4 stycken barn eftersom alla är 2 år bara, och de inte skkulle komma någonstans med 2 barn till under 2 och det är inte många äldre barn som byter till dagmamma. Ett av barnen går heltid.
 

två+min egen

Skrivet av  moa
tre ettåringar har jag med min egen.
jag hamnar på 52t/vecka så jag har en ledig dag
och sparar resten.
men många andra har mellan 4-7,8,9.
 

Jag har

Skrivet av  cissi
5 dagbarn varav 1 går i skolan 8-12 och 3 egna barn varav 2 går i skolan, jag får även ett nytt barn 1:a april och då ligger jag på 192 timmar. En jobbarkompis till mig har 11 barn hälften skolbarn +3 egna (skolbarn) men ligger bara på ca 150 timmar.
 

Artiklar från Familjeliv