Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dagbarn hos mormor?

Skrivet av Jag
Vad tycker ni om det? Kan det blir fel eller? Min mamma arbetar som dagmamma och det skulle faktiskt kännas ganska skönt att lämna min son hos henne på dagarna! Men frågan är om det kanske blie lite fel... Kanske mormor bara ska vara mormor om ni förstår vad jag menar.
Alla kommentarer är välkomna!
Svar på tråden: Dagbarn hos mormor?

Min mamma är oxå dagmamma!

Skrivet av  J + 2 pojkar
och jag tänkte precis som du att det hade varit sååå skönt att ha dem hos sin mamma, men jag tänkte om..

Jag vill att mmina barn ska bli glada du vet när man på helgen säger att nu ska vi till mormor, då är det liksom bara skoj, dessutom behöver de sin mormor bara som mormor tror jag!!

Jag hade ångest när jag skulle lämna mina barn men nu vet jag att de har det jättebra!!!

Men det är ju en smaksak!
 

När jag va

Skrivet av  Teres med Felix 16/5-03
liten va jag hos min mormor, mina syskon har oxå varit det och det va verligen ett toppen alternativ tycker jag.

Om möjligheten fans skulle jag vilja att Felix va hos sin mormor i stället för annan dagmamma.

 

Jag tror...

Skrivet av  Sofia
...mormor kommer vara allra mest mormor för din son även om hon också var dagmamma. Jag tycker det låter som ett väldigt trevligt alternativ. Tänk vilken relation de kan få till varandra!
Jag skulle inte tveka en sekund, under förutsättning att min egen relation med min mamma var ok.
 

Jag är mormor och dm.....

Skrivet av  Dm och mormor