Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dagbarn hos mormor?

Skrivet av Jag
Vad tycker ni om det? Kan det blir fel eller? Min mamma arbetar som dagmamma och det skulle faktiskt kännas ganska skönt att lämna min son hos henne på dagarna! Men frågan är om det kanske blie lite fel... Kanske mormor bara ska vara mormor om ni förstår vad jag menar.
Alla kommentarer är välkomna!
Svar på tråden: Dagbarn hos mormor?

Min mamma är oxå dagmamma!

Skrivet av  J + 2 pojkar
och jag tänkte precis som du att det hade varit sååå skönt att ha dem hos sin mamma, men jag tänkte om..

Jag vill att mmina barn ska bli glada du vet när man på helgen säger att nu ska vi till mormor, då är det liksom bara skoj, dessutom behöver de sin mormor bara som mormor tror jag!!

Jag hade ångest när jag skulle lämna mina barn men nu vet jag att de har det jättebra!!!

Men det är ju en smaksak!
 

När jag va

Skrivet av  Teres med Felix 16/5-03
liten va jag hos min mormor, mina syskon har oxå varit det och det va verligen ett toppen alternativ tycker jag.

Om möjligheten fans skulle jag vilja att Felix va hos sin mormor i stället för annan dagmamma.

 

Jag tror...

Skrivet av  Sofia
...mormor kommer vara allra mest mormor för din son även om hon också var dagmamma. Jag tycker det låter som ett väldigt trevligt alternativ. Tänk vilken relation de kan få till varandra!
Jag skulle inte tveka en sekund, under förutsättning att min egen relation med min mamma var ok.
 

Jag är mormor och dm.....

Skrivet av  Dm och mormor
till mitt barnbarn.Det var inte meningen från början att det skulle vara så,jag var reserven,men hennes dagmamma blev sjukskriven och då fick jag ta över. Det fungerar jättebra och vi har fått en jättebra kontakt eftersom vi ses oftare än vi kanske skulle gjort annars,men jag tror att man måste ha en bra kontakt med sitt barn för att det ska fungera.Jag ska bara ha henne en period för de har flyttat och väntar på en dm på det nya stället.Men ska jag vara ärlig så skulle jag vilja vara "bara" mormor.Jag tycker som någon annan skrev att det ska vara roligt att åka till mormor på helgen eller på kvällen.Det kan bli för mycket av det goda.
 

En del mormödrar

Skrivet av  Filia
blir ju dagmammor fast svart. Känner en som haft alla sina barnbarn i hemmet sen barnen föddes i princip. Som mest var de väl 5 stycken hos henne samtidigt.

Det gjorde att hennes barn kunde ge sig ut i arbetslivet lite fortare. Lite utnyttjande tycker jag, hon fick inge vidare lön för det, o absolut inget pensionssparande...
Fast hon ställde ju upp, nu tycker hon dock det är ganska skönt att den sista snart skall börja skolan.
 

Artiklar från Familjeliv