Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

får jag fråga lite dagmammafrågor till er

Skrivet av mysan med Flisan
Hej

Vi har previs fått reda på att vi kan få en plats hos en dagmamma här i Stockholm om vi vill. Yes kände jag men vet inget om detta. SÅ till mina frågor:
-privata dagmammor, tar de maxtaxa?
-hur fungerar vila och mattider?
-blöjor?
-tar man med sig egen vagn ( om ens barn inte går) eller har dagmammor själva?
All information ni tycker att jag kan behöva vore tacksamt och även vad jag ska titta efter när jag ska gå och hälsa på.

Tack på förhand
Svar på tråden: får jag fråga lite dagmammafrågor till er

Hos min dagmamma

Skrivet av  Allie
Här kommer svar på dina frågor baserat på hur min dagmamma gör, men det är nog upp till vad och en, så det bäta är väl att fråga helt enkelt.

-Min dagmamma följer kommunens prislista, dock före årets för hon struntade i att höja. Det är ju bra!
-Vila och mattider är fasta och min dotter (snart två) fattade direkt och det går jättabra, trots att det har varit lite si och så med fasta tider hemma.
-Vi köper blöjor själva
-Min dagmamma har en tvillingvagn till fem barn, oftast är det de minsta som sitter där, men det beror på..

Som sagt, fråga din dagmamma allt du undrar direkt, så slipper du missförstånd senare. Jag hade en massa dumma frågor som hon svarade snällt på!

Hoppas allt går bra hos dagmamman. Lycka till!
 

Privata dagmammor i Sthlm

Skrivet av  Sofia
Svar på frågor:

-privata dagmammor, tar de maxtaxa?
Svar: Ja. Privata dagmammor är skyldiga att följa kommunens riktlinjer vad gäller föräldraavgifter. De får dock vara billigare!

-hur fungerar vila och mattider?
Svar: Fråga din dagmamma. Detta varierar från dagmamma till dagmamma.

-blöjor?
Svar: Fråga din dagmamma. Detta varierar från dagmamma till dagmamma.

-tar man med sig egen vagn ( om ens barn inte går) eller har dagmammor själva?
Svar: Kanske behöver du ha egen vagn med dig till och från dagmamman, och därför behöver någonstans att ställa den hos dagmamman medan du jobbar?
Om dagmamman har flera småttingar så har hon antagligen en syskonvagn.
 

Artiklar från Familjeliv