Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

HUr många barn?

Skrivet av Alexandra med Justine
Hej!

Hur många dagbarn - inte barn som sår i skolan utan bara barn under 6 år tycker ni att det är rimligt eller ok att en dagmamma har?

Frågar då jag fått veta att det kan finnas plats hos en dagmamma nära oss och tycker att hon har rätt många barn.
Svar på tråden: HUr många barn?

Vår blivande

Skrivet av  Marie med Isak & Liam
dagmamma har 4 barn min son kommer vara minst drygt 1 år sen 3 till mellen 3-4 år och inga fler.
Men hon har plats för en till liten så ev 5 det tycker jag är lagom i de åldrarna.
 

Vår dagmamma

Skrivet av  Mallan
har just nu sex barn. Två flickor på 5,5 år, en pojke på 3,5, en pojke som blir 3 tidigt i vår, en pojke som blir 3 nu och så min dotter på 4. Två av barnen går på deltid. Det funkar jättebra. När min son (som nu slutat och börjat sexårs) började så var de sju barn och det funkade också superbra eftersom ett par av barnen gick på deltid. Det beror helt och hållet på hur gruppen fungerar ihop. Hon har haft grupper om fyra barn som knappt gått att ta med till parken p g a personkemin mellan barnen varit åt fanders. Dessutom är det ju enklare med lite större barn som inte har blöja och som går själva överallt.
 

Vet inte men vår

Skrivet av  Selma m 2 barn
dagmamma har 5 barn, 3 stycken 3-åringar och 2 ettåringar. Helt ok för mig. Tror att gränsen här är 5 barn hos en dagmamma. Sen tror jag att egna barn går utöver detta, men har inte nån koll, dagmammorna här i området har bara större barn.
 

Vår dagmamma......

Skrivet av  Ann med Nathalie
har 5 barn totalt. en 1,5 åring och 4 st. 2 åringar. Fast den ena tvååringen går bara 15 timmar i veckan eftersom hon nyligen har fått en lillebror. Det fungerar alldeles utmärkt och det är sällsynt att alla 5 är där samtidigt då någon oftast är sjuk..
 

Vår har 5

Skrivet av  Svammelmamma
barn just nu och det är vad hon får ha när hon har tre st som är lite mindre (2-3 år), annars är gränsen sex barn. Men absoluta max vid t ex sjukdom hos annan dagmamma är 8 och det är ju lite mkt, men det händer nästan aldrig.
 

Vår dagmamma

Skrivet av  Emma med Tova
har som mest 4 barn. Just nu är de bara 2 och jag tycker det ska bli skönt när en tredje börjar efter jul. De andra dagmammorna i samma grupp har som mest 5 barn. Sedan kan ju alla få fler barn vid sjukdom men vi har under det här året aldrig varit hos reservdagmamman och vår dagmamma har inte haft extrabarn pga sjukdom.
 

6 dagbarn

Skrivet av  Dagmamman
Är själv dagmamma och jag har 5 dagbarn+ mitt eget.
Tre barn är 3 år,ett barn snart 3 år,ett barn 2 år och den minsta är 1,5 år.

Det är sällan alla sex barn är samtidigt.
Vissa dagar är det "bara" tre barn samtidigt.

Ibland när de andra dagmammorna är lediga så kan man ha 8 barn som mest.
 

Artiklar från Familjeliv