Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Födelsedagspresenter och julklappar till...

Skrivet av anonym idag...
dagmammans barn. Hur gör ni med det? Jag är ingen presentmänniska, tycker att jag har nog med att köpa till släkten. Varken pengar, fantasi och ork/tid finns egentligen att lägga ännu fler på listan över nödvändiga presentkandidater. Nu har jag fått problem eftersom mitt barns dagmamma är en sådan presentmännsika och verkar ha pengar som gräs... Jag köpte en liten julklapp var till hennes barn förra julen. Min dotter fick två... Jag köpte en present till hennes ena dotters födelsedag för 50:-. Hon köpte min dotter födelsedagsprsenter för minst tvåhundra kronor. Nu bävar jag inför julen... Känner mig inte alls glad över presenterna till min dotter, utan känner bara en press på mig att försöka ge för ungefär lika mycket som hon, fastän jag egentligen inte har råd eller lust... Är jag bara snål och dum? Ska det vara så här? Kanske begriper jag mig helt enkelt inte på den relation man bör ha till en dagmamma och hennes familj i jämförelse med dagispersonal? Usch vad gnällig jag känner mig - men det här är faktiskt jättejobbigt för mig...
Svar på tråden: Födelsedagspresenter och julklappar till...

oj

Skrivet av  Marie med Isak & Liam
jag trodde bara man gav något till dagmamman hmm
nu har jag inte dagmamma än men minstingen ska börja hos en i januari (älsta går på dagis)
Ja det var ju ingen hjälp direkt men tycker det värkar konstigt.
Ska bli intressan o se hur ni andra gör.
 

Varför inte till dm

Skrivet av  ME med J&R
om man skramlar till fröknarna på dagis? *förvånad*

Att man inte ger till _dm:s_ barn tycker jag är rätt naturligt, men till dm själv, absolut...
 

oj förlåt

Skrivet av  Marie med Isak & Liam
NARURLIGTVIS ska dagmamman ha det var dagmammans barn jag menade. Jag har alltis gett något till personalen på dagis och tänker så göra till dagmamman men inte till hennes barn.
 

Skulle vara till ME (imt)

Skrivet av  Marie med Isak & Liam
,
 

Oj då....

Skrivet av  Ann med Nathalie
Om vi skulle ge dagmammans barn födelsedagspresenter och julklappar skulle vi bli ruinerade. Hon har nämligen 5 egna barn..... nej, det får räcka med julklapp till dagmamman..
 

Tack för era svar...

Skrivet av  anonym idag...
Skönt att höra era reaktioner ;-)...
 

Vihar

Skrivet av  Selma
bara gett till vår dagmamma, nåt litet så där. Nu är i och för sig hennes barn lite äldre, men jag skulle inte ge till dem i alla fall. Låt dagmamman ge vad hon vill ge så ger du det du vill ge...
 

Om de är bjudna på kalas

Skrivet av  Maria med 3 och en på väg
så har vi gett till dagmammans barn. Annars inte. Stora barnen gick hos en dagmamma där hennes dotter var jämngammal med vår och de lekte ihop på fritiden med och när dottern fyllde år så bjöds min dotter in på kalas och då gav vi present.
Hennes son som inte var i samma ålder som nåt av mina barn och som inte heller bjöd in på kalas gav vi inga presenter.

Jag skulle ge om mina barn var bjudna på kalaset annars inte. Mina barn har däremot alltid fått en liten grej av dagmamman när de fyllt år. De fick alla barnen.
 

Artiklar från Familjeliv