Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

alla ni föredetta rökare

Skrivet av cj m Adina -96, Wille 14/2
ni måste ju hålla med om att folk som röker luktar illa!
å ändå är man sugen...konstigt, man borde inte vara det efter att ha kännt hur vissa stinker blöt fimp!
jag tycker vi hedanefter bara skriver negativa saker om rökning ej hur gott det är.

BLÄ FÖR INRÖKTA KLÄDER!
Svar på tråden: alla ni föredetta rökare

o varför

Skrivet av  Nilla m.Alexandra010505 & Zebastian 031205
bara skriva negativa saker om rökare??Man är inte en sämre mamma elle pappa för att man röker
 

Hon menade nog bara

Skrivet av  Sussie med Denise ~95 & Nathalie 040218
att det är bättre att inte röka för sin egen skull, eftersom det luktar illa och framförallt är farligt! Visst, man är inte en sämre förälder för att man röker... Men det bästa för både barn och föräldrar (framförallt för barnen då) är ju en helt rökfri miljö. Jag kan nog tycka att det är lite oansvarigt att röka när man har barn, eftersom man vet idag hur farligt det faktiskt är och vilka risker man utsätter sin omgivning (inte minst sina barn) för!
Ta inte illa upp nu ni som röker, jag har själv varit rökare och vet hur svårt det är att sluta...
 

ja jag menade

Skrivet av  cj m Adina -96, Wille 14/2
att ni inte får sukta mig, med att skriva att det är gott, för jag har sånna abstinens så jag klättrar på väggarna ibland.
menar inte att man är sämre för att man röker, jag är bara glad att jag lyckades sluta och hoppas att jag kan hålla det ett tag till.
hade det inte varit för min sambo så hade jag nog suttit ute på trappen å rökt nu...
 

Känner igen mig

Skrivet av  jessica m. casper-02 och Nilas-04
Är överlycklig att jag äntligen kunnat sluta denna gång. Jag föll dit med Casper. Jag skulle bara smaka 4 ggr och sen var jag fast. Denna gången vill jag mer än gärna ta ett bloss men har bestämt mig för att inte göra det ännu.

Problemet kommer ju till sommaren med alla grillkvällar m.m. Vi skall på en konser i början av juni som det är riktigt festa ös på. Det är första gången jag skall få parta loss. Och hur ska det gå utan en cigg i handen???
 

Häller med!

Skrivet av  Jessika&Nemo,040110
det likutar pyton, men ändå så blir man sååå sugen ibland ändå, knasigt hur man funkar... För övrigt tycker jag inte man är en sämre förälder om man röker, men JAG skulle aldrig kunna gå till min bebis och stinka rök och gulla och gosa med honom... T.om med JAG får "stickigt i halsen" om nån rökt precis och kommer i närheten av mig, så man kan ju bara tänka sig bebben...Försöker få min man att fimpa nu, men han röker nästan inget hemma, utan bara på jobbet.
Håll på er! "Fimpa!" =)
 

Håller med,skulle det stå...

Skrivet av  Jessika&Nemo,040110
...och luktar...
 

Apropå rökning...

Skrivet av  Sussie med Denise -95 & Nathalie 040218
Jag blev lite irriterad igår, var på bvc för att väga och mäta Nathalie. När vi kommer till vc står en bvc-sköterska utanför och röker!! Inte riktigt lämpligt kanske, när man träffar bebisar och småbarn hela dagarna?! Det var inte våran bvc-sköterska, hade hon rökt så hade jag bett att få byta.
Vad tycker ni andra om detta? Är det okej att en bvc-sköterska röker??? Jag menar, dom förespråkar ju hela tiden att man ska ha en rökfri miljö kring barnet!
 

äkligt!

Skrivet av  melles mamma
det är absolut INTE ok att bmsk. eller andra som arbetar med barn röker (på arbetstid), jag tillåter ingen som har rökt att ta i min son (gäller all äv släkt)!!!
 

ursäkta???

Skrivet av  Jessica med Martin 031223
Är inte rökare människor? Ska de som arbetar med barn vara några super människor som inte bär några laster alls? De får väl göra vad de vill bara de inte gör det bland barnen. Du är inte rökare själv va? Då tycker jag det är värre med folk som ställer sig brevid ens barnvagn tex. vid busshållsplatser och bolmar. Har själv rökt och arbetat med barn inom skolan, skulle jag inte blivit anställd då pga att jag röker? Diskriminering tycker jag...
 

Artiklar från Familjeliv