Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det någon mer

Skrivet av Cicci
ettåring som inte säger mamma eller pappa, titta eller se. Mina vänninors barn är så himla sugna på att prata, men inte min lilla goding. Jag vet att barn utvecklas olika, men man blir ju lite undrande.
Gott nytt år på allihop
Kram Cicci
Svar på tråden: Är det någon mer

Ja

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Lukas säger "där" och "moo"(om man frågar vad kon säger) men resten är mest läten.
 

japp

Skrivet av  Peaz m Kasper040130+Emil010225
min 11 månaders säger bara mamma och äda (lampa, fast det förstod ni väl hihi ).
 

Har en till som..

Skrivet av  Annica m Jesper - 03 o bf 18/5 - 05
inte är så "intresserad" av att prata mer än sina egna små ljud.. Lite mamma kommer när han är ledsen o vill upp och försöker sig på lite titta o så.. men inget som jag är så orolig över.. det kommer.. Kompisaens barn pratar massa men de är ju som sagt så olika.. Kram,
 

Ja

Skrivet av  Fia, Emma och Linnéa
Min lilla tjej har inte ens börjat rabbla mamamama än eller ngt annat för den delen. Hon är hörselskadad på ena örat och ska nu utredas om det kan vara dubbelsidigt. Hoppas inte!
 

Olika även mellan syskon

Skrivet av  Nina med Johan 5/4-02 och Dani 21/12-03
Min son sa "oj" när han var runt året och fortsatte med det flera månader. Det var liksom ett himla bra ord och mer än det tyckte han inte han behövde :)

Såg när jag läste i anteckningar att han började prata "på allvar" först när han var 1 år och 5 månader och då kom orden med en väldig fart istället med massa nya ord varje dag.

Dani däremot säger redan "oj", "oj då", "hej", "hej hej", "titta", "titta här". Hon har även sagt "mamma" och "pappa" förut, men slutat med det (tillfälligt förstås). Vi tycker hon är jättetidig förstås. Så det kan vara väldigt olika även mellan syskon.

 

Liam har inte sagt något...

Skrivet av  Sandra m. Melvin-02 & Liam-04
förren bara för ett par veckor sedan när han började med mamamama och babababa. Han ska till läkaren nu när han är ett år (fyller idag) för dom skulle kolla upp om han kanske hör dåligt eller så. Men jag tror bara han är lite sen.
 

Kära nån

Skrivet av  Madde B
Här gläds vi åt att treåringen under de senaste tre månaderna kommit igång med talet ;-)Har alltså inte haft en tanke på att lilltösen snart ska börja prata också...

Alva kan säga "mammammamma" men jag har ingen känsla av att hon på något vis vet vad hon säger. Annars är det inget på gång vad gäller ord.
 

Artiklar från Familjeliv