Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag blir snart en januarimamma och undrar ?

Skrivet av johanna
Ni som fått barn i januari, jag undrar vad ni hade på era små när de är ute? Behövs tjock overall eller räcker det med flece? Vagntäcke kanske behövs oxå? Tack för svar. Johanna
Svar på tråden: Jag blir snart en januarimamma och undrar ?

Fleece

Skrivet av  Peaz m Kasper040130+Emil010225
och täcke hade jag.... Men jag bor ju också i södra Skåne så vi har ju ingen superkyla precis ;0)
 

jag hade

Skrivet av  AmC + bf 25/5
fleece overall som vi själva sytt och en lite varmare overall i fall att. Hade en rätt tjock åkpåse och filt i vagen och så mössa o bra kläder under.

Jag bor i Dalarna och förra året hade vi det kallt i januari! Som det ser ut nu så klarar man sig ju gott o väl med fleece o täcke.

Man är ju ändå inte ute med liten nyfödd så mycket om det är super kallt!

Lycka till!
 

I vagnen

Skrivet av  solblomman&victoria 040118
räcker det oftast med fleece. Det var när vi skulle ivägmed bilen som det när det ex var 10 minus som det kändes mer rätt med riktig overall. Det tar ju en stund innan bilen är tillräckligt varm för en så liten bebis. I vagnen hade vi inte ens åkpåse utan valde att bädda med flera lager filtar ist!
 

Innanför jackan!

Skrivet av  Anna T2
Vi bar Heidi tills det blev vår i princip. Precis i början bara höll jag henne innanför min jacka men sen fick vi en baby Björn Active-sele, den använder vi fortfarande varvat med vagn.

Om man bär räcker det oftast att barnet har ett extra lager vanliga kläder eller kanske en fleeceoverall.

 

Förtydligar:

Skrivet av  Anna T2
Om man bär räcker det oftast att barnet har ett extra lager vanliga kläder eller kanske en fleeceoverall = stämmer förstås bara om man har eget plagg över barnet, en tjockare tröja eller jacka.

Men kroppsvärmen ger mer än man tror.
 

så här gjorde vi....

Skrivet av  Cissi m. *Lovisa* o Lucas
I en tjock åkpåse om det inte är såå kallt, en fleesoverall. Och åkpåse och vindskydd. Vi bor i Blekinge och här är dte ju inte sååå kallt.

Cissi
 

Fleeceoverall

Skrivet av  LottaJ
och sen åkpåse i vagnen eller innanför jackan om man bär.
 

Artiklar från Familjeliv