Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kiss i blöjan..

Skrivet av Ulrika
HUr mycket kissar era barn i blöjan?

Min son kissar väldigt lite, hans blöjor är aldrigt riktigt tunga fastän jag byter sällan.. jag byter två, tre gånger per dag men då har han bara kissat pyttelite i dem.. Ska det vara så här eller dricker han för lite??

Han dricker kanske ca 0,5 dl vatten när han äter, mer får jag inte i honom. Han är pigg och alltid glad så han verkar inte må dåligt men jag tycker att han borde dricka mer.. Hur mycket dricker era barn och kissar de en massa??
Svar på tråden: Kiss i blöjan..

Det låter lite lite...

Skrivet av  Louise med William f. 040213
Min William dricker inte så mycket mera men han kissar betydligt mera. Jag vet inte men det kan nog vara olika från barn till barn. Kankse rör han på sig jättemyket så han svettas ut vätskan istället?

Prata med bvc och be om råd!

Kram!
 

Dricker han

Skrivet av  A.med Tilde
välling? Tilde dricker ganska mycket välling och blöjan är derefter, men igår fick hon ingen välling och de ggr jag bytade så var det lite kiss i dem. Jag tror ändå att hon fick i sig tillräckligt med vätska.
 

Johanna dricker som en svamp,

Skrivet av  Eva m Amanda 020411 + Johanna 031229
nästan en tupperware mugg med vatten per måltid + lite vatten mellan måltiderna då och då, så hon kissar ganska mycket och vi får byta kissblöja ganska ofta.
 

4-5 kissblöjor ska det vara

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
De säger de på sjukvårdsupplysningen om man ringer dit.
Eller rättare sagt de kollar så barnet kissar 4-5 blöjor per _dygn_ eftersom det är ett tecken på att barnet inte är uttorkat.
 

Tack för svaren..

Skrivet av  Ulrika
Jag ringde till BVC och frågade och hon sa att det är olika på olika barn hur mycket de kissar och dricker. Bara de är pigga och glada.. Hon sa att barn i den ålders själv känner hur mycket de vill dricka.. 4-5 blöjor om dagen gäller yngre barn för jag vet att sköterskorna sa det när man ammade och de var spädbarn..
 

Aha

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
ja det var ju bra att veta!
Jag har inte ringt sjukvårdsupplysningen mer än två ggr och bägge gångerna har barnen helammats så det kan ju förklara svaret då :)
 

Artiklar från Familjeliv