Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

När börjar ni om att jobba?

Skrivet av Linnéa m. Isak -01 & Elias -04
Jag har kollat upp mina fp dagar och kommer att kunna vara ledig max till mitten av mars. Jag som räknat med att kunna vara hemma åtminstone mars ut :-( hade gärna varit hemma över sommaren men det skulle aldrig gått ekonomiskt.

Hoppas bara vi får dagisplats nu till Elias.

Tiden har gått så fort, jag är inte riktigt beredd på att han fyller ett snart (7/2)

Elias kommer att vara 1 år och en månad drygt då jag börjar om allt går ihop. Hur gamla kommer era småttingar vara?
Svar på tråden: När börjar ni om att jobba?

Kommer att

Skrivet av  Camilla m Lovisa 040201
börja jobba två dagar i veckan från och med maj och då ska maken vara hemma. Vi hade velat båda två att han skulle kunna vara hemma mer men det funkar tyvärr inte med hans jobb. I augusti skolar vi in Lovisa på dagis och då ska jag jobba 75%. Hon kommer att vara 1,5 när hon börjar dagis.
 

Började i september...

Skrivet av  Fanny m Jacob 040121
Jobbar 3 dagar/vecka, maken jobbar 2 dagar/vecka. Vi kommer att pussla så att dagarna räcker fram till sommaren, då tar vi ut lite semester och så får Jacob börja på dagis i augusti - har muntligt löfte om plats på samma ställe där storasyster går i skolan. Men fy vad jobbigt det känns när inte dagarna räcker som man vill!!!
 

Har inget jobb, men

Skrivet av  Annika m Rebecka 020820 & Lukas 040104
jag söker för fullt och hoppas kunna börja jobba i höst.
Annars får jag börja läsa för jag blir toookig om jag måste vara hemma mer nu!
Det är över tre år sen jag jobbade sist....
Hursomhelst.
Vi har sökt dagis plats till augusti och då kommer alltså Lukas vara 1 år & 7 månader.
Skulle jag ha tur att få jobb i vår kommer Henrik vara hemma med Lukas.
 

ska börja jobba..

Skrivet av  Maria m Nathalie -99 och William 040130
i augusti. Jag har satt in William i kö fr.o.m feb, då bör han få en plats i aug. Kanske börjar på 75%, men det beror på utgifterna.
 

Jag har pluggat

Skrivet av  Karolina med Selma 23/12. + 2 till
heltid sedan september, men Selmas pappa är hemma.
Vi sparar jättemycket dagar, min man jobbar mer än halvtid på kvällar och helger när jag är hemma.
Selma kommer att börja dagis i september då är hon 1 år och 9 månader.
Nackdelen med att göra som vi gör är att vi vuxna inte ses så mycket :-(
 

Jag ska vara

Skrivet av  Stina med två grabbar
hemma med mina grabbar i många år framöver!

Är mycket glad och tacksam över att ha den möjligheten. Vi har ett eget företag och det blir nog en del jobb över till mig ibland på kvällarna när grabbarna har somnat. Maken arbetar dessutom _mycket_, så det känns bra att kunna vara hemma och vara "navet kring vilket allt snurrar"

Bland våra vänner är det många mammor som valt att vara hemma med barnen, så vi har en god och skojig gemenskap med mycket utflykter och hemmalek.

 

Har börjat jobba

Skrivet av  A.med Tilde
Jag började att arbeta redan i april och har arbetat ca 40 timmar/månad.
Har även hunnit med att studera på heltid i fyra månader och har således en hel del f-dagar kvar. Hur många vet jag inte, men Tilde ska inte börja på dagis förrän hon är 2 eller 2½ år.
 

Börjar 1/2 o jobbar i nästan

Skrivet av  AmC bf 25/5
2 månader innan jag går hem igen med hpenning.

Jag har 90 sgi dagar kvar + alla lägsta dagar kvar så det är skönt att ha kvar i bagaget till nästa barn.
 

Jag jobbar

Skrivet av  LottaJ
sen december, pappan är hemma. Planerar inskolning på dagis i augusti.
 

Har jobbat i sju månader.

Skrivet av  Josefine m. Christelle & Cornelia
Jag började jobba i juli förra året. Jobbar halvtid, mannen är hemma på halvtid han också. Så här ska vi fortsätta fram till augusti, då jag börjar jobba 75% och småtjejerna ska få börja vara lite på dagis.
 

Om vi får plats..

Skrivet av  Millan m. febriga och snoriga ungar
vilket inte är att räkna med, så ska båda barnen börja på dagis till hösten. Då är Liam 3½ och Måns 1½.

Helst ska då jag plugga, men jag har ett jobb att gå tillbaka till.

Jobbar nu varannan helg.
 

glömde..

Skrivet av  Millan m. febriga och snoriga ungar
att jag även pluggat under föräldraledigheten, men har inte tagit ut något ersättning för det..