Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Byta julklappar ???(OT)

Skrivet av stina m martin-02, julia-03 & molly 9/9-04
Molly fick en hel del kläder i julklapp, alla i strolek 62, och hon kommer absolut inte hinna använda dem innan de blir för små.

Men hur är det med byte av just julklappar? Är det OK utan kvitto? Känns lite småjobbigt att ringa runt till släkten och samla in kvitton för att kunna byta storlek ;)

TAck för svar :)
Svar på tråden: Byta julklappar ???(OT)

Utan kvitto inget byte

Skrivet av  Mia och Pontus
Det är en förutsättning för att få byta.

Värre än att ringa runt är nog om de över huvudtaget sparat kvittona?

Lycka till!
 

Jag har bytt...

Skrivet av  Jessica m. Rebecca -02 & Carolina 041008
kläder flera gånger utan kvitto, brukar inte va något problem alls. Värre om man vill ha pengarna tillbaka, det får man inte utan kvitto, men att bara byta storlek eller modell är inget problem...i allafall inte i de affärer jag varit och då ofta de större klädkedjorna.

Värt ett försök i allafall, lycka till!!
 

Säger som..

Skrivet av  Victoria m. Cornelia-99 o Vilma2/10
Jessica här ovanför, det brukar inte vara något problem!! Jag har bytt massor med kläder utan kvitto dom senaste 3 månaderna *ss* ja ja.. kanske inte massor men en del iaf *flin*

Själv jobbar jag också i butik och vi har som policy att utan kvitto så får man ju av naturliga skäl inga pengar tillbaka men man får byta till annan vara.

Lycka till med ditt bytande!!
 

Tack för svaren :)

Skrivet av  stina m martin-02, julia-03 & molly 9/9-04
Ska nog göra ett försök i affärerna iallafall!
 

Menar ni det!?

Skrivet av  Mia och Pontus
Nu blir jag verkligen inte bara förvånad utan smått chockad.

Jag har aldrig varit med om det,varken själv eller andra jag vet/sett i affärer som försökt,men men säger ni det så...
Hm,så kinkiga som de brukar vara med kvitton,otroligt men sant alltså.
Okej jag ger mig.
Kram
 

Jodå!

Skrivet av  Sanna med Jolina & Juni
har själv precis bytt 3 julklappskläder utan kvitto! :) Det var inte något som helst problem!
 

Artiklar från Familjeliv