Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag törs knappt säga det högt...

Skrivet av Mia och Pontus
Men Pontus sover klockan runt sedan en dryg vecka tillbaka ungefär.
Somnar vid 23.00 och vaknar vid 10.00 snåret.
Ibland ammar han vid ca 07-08.00 på morgonen men somnar igen.
Så...här kan man sitta och nattsudda igen när man vet att man får sova!

Men...om jag minns rätt så brukar de små liven ändra om sina rutiner lagom tills man upptäckt dem och slå in på en ny bana igen...

Men nu väntar nog sängen iallafall...
Jag läser böcker på löpande band!
Det är verkligen inte JAG.
Har aldrig gillat att läsa,är för rastlös för det eller så somnar jag bara hela tiden,men nu med all amning har jag kommit på att läsa är toppen mot myrkryp då man är låst i amning flera gånger om dagen.
När jag läst ut en bok på tre dagar(bara under amning),inser jag hur mkt han äter och vilken tid det tar!
Kram på er alla!

Nu i ro
slummra in....
Svar på tråden: Jag törs knappt säga det högt...

Men lyllo!

Skrivet av  Gabbi med Alva
Här ammas det friskt på natten! :)

Fast värst är vår tvååring som alltid ska vara vaken nattetid. I natt var hon vaken mellan 01.00 - 04.30. Sedan vaknade hon 07.15 och har inte sovit middag idag.

Hon är ganska billig nu kan jag säga...
Hoppas din lille Pontus fortsätter i samma strålande stil!
 

Nej vad jobbigt!

Skrivet av  Mia och Pontus
Alltid säger du....
Har ni någon teori om vad det beror på?
eller vaknar hon av lillasyster och inte kan somna om?

Phu...minns när nr 2 kom och nr 1 sprang ut och tittade på Bamsefilmen då jag ammade på nätterna...sedan fick jag börja om igen med nattningen av henne när nr2 somnat.(sambon jobbade natt då)

Idag kan jag skratta åt det,men jag förstår att du int eriktigt är i samma sits...
Tur hon är billig iallafall....än står hon inte under bortskänkes!!

Många kramar till dig!
 

Hej!

Skrivet av  Gabbi med Alva, sömnligist
Nja hpn har alltid sovit dåligt. Hela sitt liv har hon varit vaken känns det som. Vi har faktiskt haft enorma problem med sömnen tyvärr och en period gav vi henne sömnmedicin eftersom inget fungerade längre. Allt var kaos, hon bara grät och skrek på dagis och vägrade sova, dag som natt. Till slut fick hon sömnmedicin utskrivet för att "lära sig" sova.

Nu är det väl något bättre. Hon vaknar inte 25 gånger per natt längre men ofta 4-5 gånger och ofta är hon vaken några timmar mitt i natten.

Tack för kramarna :)
 

Oj

Skrivet av  Mia och Pontus
Svårt att tänka sig för en annan som aldrig varit där...
Det måste slita något fruktansvärt att inte få sova under flera års tid!
Slita på det egna humöret,slita på varandra,se hur lillan också mår dåligt av sin dåliga sömn osv osv.

Jag har en kompis som har sömnproblem med sin flicka men det är pga att hon har autism.
Men hur som helst så har jag fått en liten inblick i hur fruktansvärt jobbigt det är.
Så därför lider jag med er som vakar och kämpar om nätterna oavsett anledning till att de är vakna.
Tur att det finns medicin som hjälpt er till det bättre iallafall!

Sömnen är ju det grundläggande liksom,för att allt på dagen skall funka sen...
Hoppas det fortsätter gå åt rätt håll och hon tar ändå
ingen medicin nu heller vad jag förstod.
Kramar igen!
 

Här är man

Skrivet av  Anica, Leon o Lillebror 8/10
vaken hela nätterna tycker jag. =( Äta äta äta! Gnälla gnälla gnälla!

Grattis till dig o hoppas det håller i sig lääänge! (Kan man skicka sina små på kurs hos er?)

Kram,
 

Hoppas turen kommer

Skrivet av  Mia och Pontus
...till dig med!
Men man får nog njuta den lilla tiden det varar som sagt...
Kram
 

Artiklar från Familjeliv