Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

första förkylningen

Skrivet av monica&saga 26/10
stackars lilla saga har åkt på en förkylning, med riktigt retlig hosta och jätte mkt snor i näsan , tycker det rosslar hela vägen och efter ammning hostar hon så hon kräks en massa slem, låter hemskt när hon nästan inte får luft. men det verkar inte som man kan göra nått annat än att ha i koksalt lösning och suga med näs fridan, hur länga brukar förkylningar hålla i sig på så har små bebisar?
Svar på tråden: första förkylningen

Lilla tuffsan då...

Skrivet av  Mia och Pontus
Visst är det synd om dem! de har ju så svårt att amma när den lilla näsan är täppt...

På ett sätt är det ju bra att de kräks,det fyller ju en funktion,de kräks upp slem som behöver upp.
En läkare sa till mig att en förkylning tar ca 7-10 dagar.
Många gånger klagar föräldrar på att det är en envis förkylning som barnen haft nästan 2 mån tex.
Men då handlar det om en ny smitta som gått i den första osv.
Därför skall man inte träffa andra sjuka genom att säga,det gör inget för vi är också sjuka för då kanske man inte har samma virus och därför byter virus med varandra istället.(men det kanske du redan visste,det var bara en parentes..)

Hoppas hon blir bättre snart!
kram

 

En till liten sjukling!

Skrivet av  Malinda m Agnes -02 & Ida 041020
Min lilla Ida är också snuvig. Hon hostar lite o är täppt i näsan. Bröstmjölk är bra att droppa i näsan, det innehåller antikroppar. Jag tycker det är effektivt på Ida. Hon har varit sjuk i ca en v men det kommer och går lite för henne.

Hoppas det vänder snart för våra små!
Kram Malinda
 

Artiklar från Familjeliv