Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej Hej!

Skrivet av Jenny med E. f.00 och Elliot f. 15/10
Har inte skrivit sen Elliot föddes typ, fullt upp på dagarna med storasyster, amning, blöjbyten och sova!

Hur går det för er? För oss är det lugnt och skönt för det mesta.
Ska till bvc den 17:e kommer att bli intressant. Första vaccinationen. Förra gången vägde han 5.800 och var 57 cm lång *s* liten knubbis han är!

Idag fick han förresten äta på potatis! Mmm.. jättegott var det, kanske ska börja mata honom lite mer nu om allt funkar dvs. (Han äter typ dygnet runt!)

Annars är det väl inget speciellt jag tänkte på.. jo! När börjar "dom" sitta ungefär? Elliot vill gärna stå när man håller i hans händer, men är fruktansvärt stel i kroppen när han sätter den sidan till! Skulle vara kul om han kunde sitta med vid matbordet snarT!

Nu ska jag sova så man orkar imorrn!
Hade bra allesammans!
Svar på tråden: Hej Hej!

Hej!

Skrivet av  Mia och Pontus
Välkommen tillbaka!
Skönt att höra att allt går bra för er!

Pontus smakade glass på nyårsafton och det var populärt!

Annars tror jag inte det är så bra att ge dem så här tidigt,man ska nog vänta tills minst fyra månader.
Det har väl att göra med deras tarmar,matsmältning osv vad de klarar av så tidigt.

Att sitta i matstol rekomenderas väl då de själva kan det,dvs stödjer upp sig själva.
Men vi har satt alla tre tidigt,Pontus har setat sedan jul med oss vid bordet i sin matstol.
Han är uppallrad med ett tjockt täcke runt sig som stöd och lutar bakåt så huvudet får stöd och han inte far framåt.
Så det är nog svårare med låga stolar,vår är rätt djup.
De säger ju till själva om de blir trötta/får ont i ryggen.
Pontus är helnöjd och syskonen bråkar om vems tur det är att sitta bredvid honom...

Ha det bra nu och hoppas du hinner med att vara här igen!
Kram
 

Artiklar från Familjeliv