Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!

Skrivet av Anica, Leon o Lillebror 8/10
Idag måste vi skicka in papprena till skatteverket, och vi har fortfarande inte bestämt oss. Jag brukar inte vara direkt velig men det här var skitjobbigt!

Jag vill att sonen ska heta Mio.
Sambon vill att sonen ska heta Noah.
(Storebror vill att lillebror ska heta Grålle med släp.)

Vi gillar varandras namn, men ingen vill ge med sig. Vi gillar även Oliver och Alvin som vi kanske kan tänka oss.

Vad ska han heta???

Bilder i infot o på hemsidan (dec)
Svar på tråden: HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!

Oliver eller Noah!

Skrivet av  Malinda m Agnes -02 & Ida 041020
Det är mina absoluta favoriter av de namn du nämde.
Leon och Noah- jättefint!
Leon och Oliver -också jätte fint.
Jag tycker han ser ut som en oliver, om ni båda gillar det så ta det!
(varför inte kombinera Mio och Noah; Nio och Moah eller, hm, ingen bra ide?!)
Det är INTE lätt, jag funderar ibland på om vi valde rätt. Men vår lilla tjej är en Ida och heter Ida. När jag var yngre trodde jag att mina ev. döttrar skulle heta Angelica, Rebecka, Magdalena och den stilen!

Jag tror att det känns bättre när ni väl bestämt er. Lycka till!
 

Ärligt svar:

Skrivet av  Annisan m oktoberpojkarna -02 & -04
Tycker inte han ser ut som varken en Mio eller Alvin.
Jag tycker med andra ord att Noah eller Oliver passar bättre. Noah passar väldigt bra med Leon också.

Men det viktigaste är väl att ni (mamma och pappa) sätter er ner och tar diskussionen, ni har ju bara på er till lördag annars riskerar ni att skatteverket bestämmer åt er, och då blir det med största sannorlikhet ett namn som varken du eller mannen i familjen skulle valt eller tycker om.

Om ni inte kan bestämma er får ni väl ge sonen alla dom namnen, så kan ni enklare ändra sen om det skulle vara fel tilltalsnamn. Enklare menar jag med att man ju utan större problem får byta tilltalsnamn till sitt andranamn.

Lycka till!
 

En liten Oliver

Skrivet av  Mia och Pontus
Det blir mitt svar.
Så jättesöta barn ni har!

Visst är det svårt!
Jag visste varken ut eller in om namn men sa att vi måste bestämma oss (för barnens skull)så de kunde kalla lillebror vid namn.
Kände inte alls för Pontus men av erfarenhet från barn nr 2 (Tobias) hade vi likadant och man vänjer sig.
Nu ÄR de bara Tobias och Pontus,något annat är otänkbart.

Så gillar ni båda varandras namn är det ju inga problem just för det.
Gör något märkvärdigt av det,tänd ljus och dra lott eller något och bestäm er innan att nu blir det som vi drar(eller storebror)

Lycka till idag nu då och BERÄTTA vad han "blev" för någon...

Kram!
 

Tycker han ser ut som en äkta liten Oliver

Skrivet av  ¤ Elizabeth & Yuna 22/9 ¤
så jag säger Oliver:)
 

Jag röstar...

Skrivet av  Sharp med Ronan -00 & Aimee 26/10 -04
för Noah, tycker att det är ungefär samma stil som Leon och så är det lika många bokstäver så det matchar bra!
 

Jag tycker definitivt...

Skrivet av  Helena m. Saga-99, Alva-01 & Tuva -04
att han ser ut som en liten Oliver så jag lägger min röst på det! Det är väldigt söta barn ni har!

Kram från Helena
 

Oliver tycker jag!!

Skrivet av  Jessica m. Rebecca -02 & Carolina 041008
Jättefint namn och så passar det bra till Leon.

Lycka till!