lite nyheter |
|
Skrivet av | Jenny; Yuna & Melvin |
Hej här på snacket är det alldeles för lugnt tycker jag..dags att skriva lite! I dag var vi på bvc. Melvin är nu 59 cm lång och väger ca 5300 gram. Han är 2,5 månad stora killen :) Vi passade på att mäta och väga storasyster också som nyss fyllt 2 år. Hon är 86 cm lång och väger ca 11.500 gram. Hon satt och lekte med klossar och berättade vilka som var blå, då blev bcv sköterskan imponerad hihi... I natt och i går natt sov melvin och jag 23:00-5:30 det var skönt att få sova ordentligt. Sov vidare till nio efter det. Förut skulle han äta vid två också. Yuna är hur pussig som helst mot Melvin. Det är så kul. När han ligger i babygymmet ska hon också ligga där. I övrigt mår jag sådär. Barnen är hur underbara som helst men jag känner mig nere. Hoppas det går över snart! Har varit deppig sedan i somras. Kram! |
|
Svar på tråden: lite nyheter | |
|
|
Hej Du! |
|
Skrivet av Gabbi med Alva och Jacob | |
Vilken trevlig liten rapport från dig! Du har väldigt fina barn måste jag säga (har varit in på hemsidan) och väldigt vackra namn på barnen. Jag ville att Jacob skulle heta Melvin också, gillar namnet skarpt. Våra tjejer är ju lika gamla och så får vi lika gamla söner också, ganska coolt, men min Jacob är mycket större än Melvin. Han väger nog 7 kilo nu skulle jag gissa. Alva är lika stor (liten) som din Yuna, väger 11 kilo och är ca 86 lång. Jag håller med om att barnen är underbara, speciellt var för sig, men när man ska handskas med dem båda två samtidigt blir det kaos här hemma. Jag undrar när tvåbarnskaoset ska lägga sig. Skriker inte den ena så skriker den andra. :) Jag längtar tills de blir lite äldre faktiskt, tråkigt men så är det. Tråkigt att du känner dig deppig. Det gör jag med. Min sambo är arbetslös och jag känner mig allmänt frustrerad och less på allt just nu. Vill bara sova bort dagarna och har ingen ork till nåt. Jag längtar till våren så jag kan dö, men här är det långt till våren. :( Många kramar från en annan vinterbarnsmamma med nytt litet höstbarn. :) |
|