Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Man ska inte jämföra, jag veeeet...

Skrivet av Therese m Simon -03 & Johannes -04
Jag vet att man inte ska jämföra, men jag tycker det är lite roligt ändå. Johannes växer så det knakar, han väger hela 7050 gram nu!!! Det skiljer bara två kilo nu mellan han och storebror Simon. Nu är Simon för tidigt född och liten ändå (och har problem med viktuppgång) men i alla fall... Johannes ligger två streck över normal, Simon ligger nästan tre streck under...
Johannes är tre månader och Simon är 20 månader. Johannes är lika stor nu som Simon var när han var 8 månader!

Nån mer som har en sån här rund och go bebis? Bebis och bebis förresten, tycker nästan inte han är någon bebis längre... snyft...

*kram*
Svar på tråden: Man ska inte jämföra, jag veeeet...

Här är en till....

Skrivet av  Monica med Walter
Jodå här har du en till liten trind unge, eller han är mest lång tror jag :)
Walter är två månader och nio dagar och väger 6710 g och är 66 cm lång. Han har lugnat ner sig lite i sitt växande nu om man jämför i början...

Det gäller att njuta av var enda min för snart är han stora gossen...
 

Ja, njuta måste man!

Skrivet av  Therese m Simon -03 & Johannes -04
För det går så otroligt fort märker jag nu. Jag hade ju en sån lång bebistid med Simon, fick ju två månader extra eftersom han föddes i v 31 och sen har han som sagt alltid varit liten. Johannes tycker jag tiden bara har susat i väg med, hinner absolut inte med nu känner jag. Vill ha honom liten mycket längre ju...

Kul att höra att det finns fler som är runda och goa. Det är så härligt att se tycker jag, man vill nästan äta upp honom. Så här rund och knubbig har Simon aldrig varit...

*kram*
 

Jättebebis här med!

Skrivet av  Gabbi med Alva och Jacob
jacob är lika stor som Alva var vid 6 månaders ålder och har 68 i kläder redan nu. Vi har börjat sniffa på 74 också... :)

Jag gissar att han väger 7 kilo och är cirka 66 lång!

Jag tycker det är underbart med en så stor och stadig bebis! Han är så tjock och fin att det inte är klokt! Alva var mer en liten smalis.
 

Har också en gosing *s*

Skrivet av  Victoria m, Cornelia-99 o Vilma2/10
Sist(3måno1dag) vägde hon 7,3 och var 64cm.. rktiga goselår.. he he. Intressant dock är att stl.56 ff funkar?!? hhmm :-) Börjat lite oxå med 68..

Kram kram
 

En till jättebebis!

Skrivet av  nelina med Alvin 041110
Alvin är 8 veckor och väger 7 390 g! Har börjat plocka bort stl 62, använder mest bara 68 nu.
 

Vad kul å höra om era gosebebisar!

Skrivet av  Therese m Simon -03 & Johannes -04
Jag tycker det är så himla härligt med små knubbisar. Kinderna som hänger ner nedanför hakan nästan, låren som det är ett antal veck på... hihi! Dom "går" ju av sig så mycket när dom börjar röra på sig så det är bra att det finns lite att ta av. Lika om dom små liven skulle bli sjuka, då finns det också lite att ta av. Min mardröm har jämt varit att storebror Simon ska drabbas av en rejäl magsjuka, för där finns det inget att ta av...
Jättekul i alla fall att höra om era knubbisar!

*kram*
 

Här är en riktig liten tjockis!

Skrivet av  Sanna med Jolina & Juni
Juni är verkligen rund och go! :) har redan fått börja med 68-kläderna! Vid 3 mån vägde hon 6,8 till sina 59 cm... :)