Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

första natten själv

Skrivet av Maria m Wilmer0212 & Ebbe 041106
som tvåbarnsmor har jag inatt... Är inte så nervös för NATTEN, men för morgonen *hu* den kan bli hemsk...

Hoppas Wilmer sover längre än till 5 och att de inte är gnälliga samtidigt...
Svar på tråden: första natten själv

Förstår dig - morgnarna är ju lite röriga

Skrivet av  Monica med Zacharias 1/11
med påklädning och frukostar och blöjbyten allt i en enda röra. Hoppas det gick bra. Vad har ni för hålltider på morgonen?
Här börjar skolan 8.30 så då ska barnen vara på plats och installerade (vi åker hemifrån vid 8 om vi tar bilen). Imorse skjutsade jag (och Claudia och Zacharias) de stora barnen och min man in till stan så vi fick vara startklara hela högen - bädda och diska fick jag göra när vi kom tillbaks.
Ska du vara själv hemma flera nätter? Själv tycker jag det blir lite ensamt om kvällarna när man inte har haft någon vuxen att prata med på en hel dag vid de tillfällen min man varit bortrest - fast nu sen november har det inte hänt en enda gång.
 

Hej

Skrivet av  Maria m Wilmer0212 & Ebbe 041106
jag lämnar Wilmer på dagis vid 9. Så morgonen kan bli ganska lång. Idag gick det bra. Wilmer sov ända till halv sju. Då hämtade jag över honom till vår säng och han låg brevid oss när Ebbe ammade. Sen blev det lite kaos när Wilmer behövde bytas innan Ebbe hade ätit färdigt. Annars gick morgonen bra.
Maken kommer hem ikväll igen, strax innan Wilmer ska läggas, och det är skönt.
Wilmer fyller 2 år på södag så här blir både barnkalas o släktkalas i helgen. Nu är det fullt upp med städning, bakning och paketinslagning! Om bara Ebbe tillåter....

Låter som du hade fullt upp i morse också! Tur att ni har den nya fina bilen :)
 

Jo tack! Här är fullt ös på morgnarna

Skrivet av  Monica med Zacharias 1/11
men nu i december hjälper paketkalendrarna till att få upp barnen i tid i alla fall. Annars kan det vara svårt att få liv i de två stora (7½ resp 4½) på morgonen. Och bilen är en välsignelse - 6 pers i en volvo var ju bara inte möjligt...
Skönt att ni blir fulltaliga till kvällen, det är ju lättare när man är två - inte minst om man ska städa och göra i ordning hemma. Dammsugningen hinner jag inte med i den utsträckning jag borde (tidigare dammsöga jag kök och hall varje dag....så ofta blir det verkligen inte nu!)