Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hejsan

Skrivet av Mamma till Kewin 030307 o Casper 041203
har inte kunnat skriva tidigare p.g.a att datan inte blev uppackad fören igår kväll efter flytten.
Men hur som helst fredagen den 3 dec kom våran Casper till världen kl 04.49. 4215g tung o ståtliga 55 cm lång o 38 cm i huvudomfång, o väldigt lik sin storebror.
Vi höll på o flytta på onsdag kväll o vi plocka över sista saken kl 20.45 sen va jag helt slut o somna när jag la pojken 21.30. När klockan sen va vid 02 så gick vattnet o sammandragningar började kom tätare o tätare så vi åkte in till förlossningen o blev inskrivna, men framåt förmiddagen avtog värkarna vid vila o på eftermiddagen sa läkaren att jag kunde åka hem men jag ville inte det eftersom jag va rädd för smärta o att få hemma eller så, så jag fick stanna kvar o senare på eftermiddagen vid 17 så drog sammandragningarna igång igen. Jag fick en sovdos för att försöka sova eftersom jag inte öppnat mig mer än 2 cm. Vakna runt midnatt o tyckte att nu börjar det göra riktigt ont så jag fick akupunktur som hjälpte i någon timma sen fick jag lustgas o 04.46 kom krystvärkarna o efter 2 krystanden så va ute 04.49.

Svar på tråden: Hejsan

grattis till Casper!

Skrivet av  Maria m Wilmer0212 & Ebbe 041106
oj oj, du måste vara helt slut efter flytten och inte ha sovit på så länge...
Hoppas Casper är en snäll liten kille som låter sin mamma vila bland :)

kram
 

Hejsan!!

Skrivet av  Helena med Elin-01 & Simon 3/12-04
Först vill jag gratta dej till din son!
Jag fick också en liten kille den 3/12, kl 02:56.
Det var mitt andra barn (dotter född -01) men min första förlossning om man säger så!
Än så länge är det bara våra som är födda den 3/12 - kul med en "webb tvilling"!

Kram*
 

Stort grattis

Skrivet av  terez m Klara + 4
till er Casper :)
Så lite flyttpackning var det som krävdes för att avhysa lille Casper?! ;)
Nyfiken på vad Kewin månde säga om syskonet?

Här finns ju två tätisar oxå o det har funkat jättebra!
 

Välkommen Casper

Skrivet av  Cecilia m Gustaf -02 & Emma 041109
och grattis till flytten...:) Ni verkar ha hunnit precis.

Härligt att allt gått vägen och hoppas ni trivs på ert nya ställe nu och med en ny liten familjemedlem

kram kram
 

Artiklar från Familjeliv