Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Blöjorna läcker!

Skrivet av Monica med Zacharias 1/11
Är det så att det är svårare för blöjorna att hålla tätt för små pojkbebisar än för flickor? Förra gången jag hade en bebiskille (-97) fanns det olika blöjor för pojkar och flickor. Här har vi läckande blöjor varje dag, inget kul alls. Tvättar i mitt anletes svett!
Svar på tråden: Blöjorna läcker!

byt storlek!

Skrivet av  Maria m Wilmer0212 & Ebbe 041106
Ebbes blöjor läckte hela tiden, men sen vi bytte upp en storlek, till libero 5-8 kg, så läcker de väldigt sällan. Ebbe väger drygt 5 kg, och de andra gick upp till 6 kilo men de funkar inte här längre. Fick ge bort de vi hade kvar...

Men jag tror nog som du att det kanske läcker lättare för killar iaf...

Mycket tvätt blir det ändå, lillemannen kräks ofta och vi är inne på tredje omgången kläder idag.... Vågar inte ens tänka hur mycket tvätt det måste bli med 4 barn...
 

Samma här!!

Skrivet av  Catte m Conrad 041124 + 5 till
Det läcker ut på sidan. Han är ibland blöt ända upp på ryggen. Libero är lite bättre än pampers har jag upptäckt.
 

Här har vi också läckage

Skrivet av  Petra med Melker
Jag blir så förvånad, det sägs ju alltid att blöjorna är så torra nuförtiden, men alla småbarnsföräldrar jag pratat med har problem med läckage. Melker har haft Libero mini sedan han vägde knappt 4 kg, nu väger han ca 4,5, och de har alltid läckt. Alltså inte för att han är för stor, eftersom de ska funka tom 6 kg.
 

Se till att...

Skrivet av  Molle med Vigor 3/11
vika ner snoppen när du sätter på blöjan. Vigors blöjor läcker ibland men framför allt om vi inte vikt ner snoppen eller om vi inte spänt åt dem ordentligt. Fast det har blivit bättre sedan vi bytte upp oss en storlek.

Vigor har vaknat några gånger och skrikit förtvivlat när blöjorna har läckt så nu ser vi alltid till att spänna åt blöjan lagom hårt och att vika ner snoppen annars har han gärna den stående rakt upp.
 

Samma här!

Skrivet av  Alva med Sofia 11/10
Blöjorna läcker på sidan, även för vår flicka. Det hjälpte lite att byta upp en storlek till GIGANTISKA blöjor. Men jag måste ändå tvätta kläder och lakan varje dag pga kräks. Det bara rinner och rinner från alla ändar :-).
 

Artiklar från Familjeliv