Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hualigen, jag känner verkligen att jag lever

Skrivet av Katti med Petter och Victor 041123
Petter har varit sjuk för en vecka sedan (då var Magnus hemma med oss). I söndags slog astman till ordentligt - han hostade tills han spydde. Magnus är ännu lite halvdassig - han har en förkylning i kroppen som inte vill ge med sig men inte heller bryta ut.
Inte nog med det, victor är jättesnorig. Vi har varit och köpt en nässug som fungerar ganska bra. Men han sover såå dåligt nu, nu är han vaken både på natten och på dagen.
själv är jag jättesträv i halsen och dricker litervis med vatten för att inte ha allt för ont.
oj oj oj så gnälligt det blev.
Svar på tråden: hualigen, jag känner verkligen att jag lever

usch då!

Skrivet av  Maria m Wilmer0212 & Ebbe 041106
De här första veckorna som man verkligen behöver vara frisk för att hinna anpassa sig till det nya livet i lugn i ro. Hoppas ni alla blir friska snart! Och att Viktor får sova, så att ni kan göra det med.

Skickar en krya-på-er-kram! och hoppas den hjälper :)
 

huga

Skrivet av  terez m Klara + 4
låter inte kul alls. Det är ju så supertråkigt när barnen är sjuka. Trista tider med mycket förkylningar :(....hoppas ni kryar på er snart.

kramen
 

Krya på er

Skrivet av  Fia m Jonathan 041205
Fy vad trist med förkylningar. Har du testat Rennässans på Victor? Det är vanlig koksaltlösning som man använder som nässpray. Det som är bra är att man kan spraya även om barnet ligger ner. Det hjälpte oss massor när första sonen var förkyld.
 

Puh!

Skrivet av  Helena m. Hanna-01 & Lillasyster 17/11
Jobbigt med alla sjukdomar! Hoppas det snart blir bättre.

Har du provat med bröstmjölk i näsan på lillen? Det brukar hjälpa bra, och jag vet att Hannas täppta näsa blev bättre bara av själva amningen.

När jag är "sträv" i halsen och har förkylning på gång brukar jag gurgla med jodopax (Apoteket, blandas med vatten) flera gånger om dagen och det brukar hjälpa om man börjar i tid. Eller varmt saltvatten men det är ju så äckligt...

Krya på er!
 

Usch ni

Skrivet av  Cecilia m Gustaf -02 & Emma 041109
verkar inte ha det för lätt. Stackars Petter med astman och Victor som är snorig - ja det är ju inte lätt att sova när näsan slammar igen.

Jag hoppas att du inte blir sjuk också och att resten av familjen blir frisk fort.

kramar till er
 

Tack alla ni för omtanken

Skrivet av  Katti med Petter och Victor 041123
det värmer. Jag svarar alla här och hoppas att jag inte glömmer någonting. Victor får renässans flera gånger varje dag och det hjälper lite grann, men det som hjälper mest är nog nässugen. Den kan jag verkligen rekommendera till er om ni inte har den. Det är en slang med en plastgrej längst ut som man sätter mot näsborren på barnet och sedan suger man i plastslangen och vips är häsan fri från snor. Den heter näsfrida...kostade omkring 80kr tror jag. Bröstmjölk har jag inte testat ännu!

själv är jag lite piggare just nu, jag dricker som sagt mycket och det hjälper för halsen. Jag ska testa att köpa "gurgelvatten" från apoteket och se om det hjälper.