Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jättejobbig vecka efter hemkomsten

Skrivet av Nina m Fabian, Matilda + Gustaf 2/12
HEj på er alla, jag har inte glömt bort er men jag har haft det jättejobbigt sen vi kom hem från patienthotellet. Vi kom hem förra söndagen. natten till tisdag vaknade 3-åringen med magsjuka. Hon blev bra ganska snabbt. Natten till torsdagen vaknade 6-åringen med magsjuka, han har dessutom diabetes så det var väldigt jobbigt tills han blev bra (han och maken tillbringade en hel dag på barnakuten innan de fick ordning på hans blodsocker). Natten till lördagen vaknade så maken och var magsjuk. Då fick jag helt plötsligt ta hand om hem och 3 barn helt själv.

Gråtfärdig ringde jag till slut en granne som tog hand om 6-åringen hela eftermiddagen.
Gustaf och jag klarade oss faktiskt från magsjukan.

Sen fick vi några friska dagar. Nu är båda barnen förkylda med feber och hosta. 6-åringens diabetes lär väl ställa till problem och 3-åringen har förkylningsastma som gör att hennes hosta håller oss vakna halva nätterna. Till på köpet har Gustaf kommit in i sina första ökningsdagar så han ammar hela tiden.

NU har jag gnällt av mig lite, hoppas livet blir lite enklare snart så jag kan få vila nån gång. Till råga på allt har jag fortfarande väldigt ont i svanskotan efter förlossningen.

Sov gott alla som kan och får. MIn förlossningsberättelse kommer när jag har tid att skriva den.
Svar på tråden: Jättejobbig vecka efter hemkomsten

Krya på er!!

Skrivet av  Katti med Petter och Victor 041123
Vår son har också förkylningsastma, så jag vet hur det är att höra hostandet hela natten...man tycker så synd om honom.

Den här förkylningen gjorde vi "tabben" att tro att han skulle klara sig på bricanylen, men icke. Det slutade med ett telefonsamtal till akuten och barnläkaren ringde upp. Pulmicort skrevs ut och han ska inhaleras i 2-4veckor. Gör inte som oss!!
 

Nej då vi kör hårt med pulmicorten

Skrivet av  Nina m Fabian, Matilda + Gustaf 2/12
Igår ringde jag min syster som har två barn vilka båda fick astma när de var bebisar så hon har lite vana av detta. Detta är egentligen första gången Matilda får det jobbigt med astman. Min syster gav oss i alla fall bra tips så förra natten hostade knappt Matilda alls, däremot har hon idag fått feber men hon är ganska pigg i alla fall.
 

Tänkte just på dig...

Skrivet av  Rebecca m. Vide 17/11 + 2 till.
Tänkte på dig/er imorse och undrade hur ni hade det, och nu förstår jag varför vi inte sett till dig här inne.

Ingen mjukstart för en nybliven trebarnsmamma förstår jag!
Hoppas att barnen SNABBT blir kvitt förkylningarna, inge kul att vara sjuk nu när Tomten snart ska komma och allt. ;O)

Sköt nu om dig Nina!!
 

Tack

Skrivet av  Nina m Fabian, Matilda + Gustaf 2/12
Det känns skönt att veta att ni saknar mig.
 

Krya på er

Skrivet av  Fia m Jonathan 041205
Hoppas att alla blir friska snart och att du får vila lite.
*kramar*
 

Tack

Skrivet av  Nina m Fabian, Matilda + Gustaf 2/12
Jag vet ju att förkylningarna går över men när man är mitt idet så känns det inte så.

Det är skönt att få vara här inne lite emellanåt och slippa barnen ett tag.
 

Artiklar från Familjeliv