Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Angående vikt

Skrivet av Alva med Sofia 11/10
Såg nedan att flera gått ner till ursprungsvikten och i vissa fall tom ligger under nu. Då måste jag bara säga, för att få lite motvikt till alla duktiga så att säga, att jag bara gått ned 6-7 kg av mina 16. Så det så :-). Kanske skönt för vissa att höra, för även om jag kanske är "långsammast" i denna ankomstgrupp, finns det säkert en och annan som har lite av graviditetskilona kvar. Har fö haft hela två månader på mig *fniss*.
Svar på tråden: Angående vikt

En annan motvikt

Skrivet av  Lottis
Själv äger jag inte ens en våg, så jag har ingen aning om hur mycket eller lite jag har gått ner. Det är mycket befriande att helt strunta i det.
Jag har svårt för att lägga på mig kilon, så jag tror att jag har tappat allt eller det mesta, däremot har jag märkt att jag ändå har blivit bredare över höfterna och rumpan, så jag har fått lov att köpa större byxor.
 

Blev också större utan extra kg

Skrivet av  Alva med Sofia 11/10
Efter äldsta dottern var jag efter 11 månader nere i normal vikt, men jag fick ändå inte på mig mina gamla byxor. Lite trist att ha 10 par "tjusiga" byxor som jag kanske aldrig kan använda igen. Hur kommer det sig att vissa blir bredare? Är det omfördelning av kroppsfettet, magmusklerna som är otränade och putande eller har själva skelettet påverkats?
 

Artiklar från Familjeliv