Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

2005!

Skrivet av Lina med Oscar 11/11
Oj, vad tiden går! Igår skålade jag och sambon för 2004 som i alla fall varit det bästa året i vårt liv trots det tråkiga slutet med den stora naturkatastrofen. Det känns så fantastiskat att ha fått ett litet bara!

Jag har knappt skrivit något här sen Oscar föddes men har läst så ofta jag hunnit. Han hade problem med magen i början och sov nästan ingentíng så dagarna gick i ett och vi hann ingenting. Nu är allt mycket bättre och han har riktiga sovstunder både på dagarna och natten. Han är dock en riktig kvällsskata som är uppe till ca 02 innan han vill somna... =)Någon som har tips på hur man vrider till nattsömnen för små bebisar?

Hoppas ni alla mår bra, framöver kommer jag att bli mer aktiv här, nu när det finns lite tid över. Är ju så bra att kunna dela erfarenheter med varandra. God fortsättning och kram!
Svar på tråden: 2005!

det finns nog inga riktoga knep

Skrivet av  katti med Petter -99 och Victor 041123
för att vända på dygnet. victor har haft sin vakenperiod på natten, det enda som jag har gjort var att hålla det mörkare kring honom och visa att "det är tråkigt att vara vaken på natten". Jag har också skrivit upp vakentider under några dagar och kollat om det finns något samband, om man upptäcker samband kanske man kan försöka att förskjuta en sovperiod under dagen, med hjälp av vagnen, bilen eller liknande. Med Petter var vi alltid hemma på em för att han inte skulle somna och skjuta på sitt dygn. Med Victor har vi inte riktigt kommit in i några riktiga rutiner ännu.
 

Tyvärr inga tips

Skrivet av  Susanna med Tova -03 & Torkel 041116
Hade haf vetat hur man vände på bebis dygn hade inte Torkel somnat nångång mellan 1 och 4 på natten.
På äldre barn med lite mer rutine räcker det ju att bara väcka tiigare på morgonen.