Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej Terez med Klara!

Skrivet av Monica med Zacharias 1/11
Jodå jag äter mjölkfritt sen före jul och utslagen (som var bra mycket värre än alla hormonprickar jag sett på tidigare bebisar) försvann med en gång...tyvärr får jag väl säga. Hoppas fortfarande att det var ett sammanträffande som berodde på något annat. Mjölkfri mat har i alla fall gjort att jag fortsätter gå ner i vikt, julen till trots, man får väl försöka se det positivt!
Alla barnen har varit småförkylda och hängiga sen före jul, så vi har tagit det rätt lugnt hela helgen. Mest varit hemma och lagt pussel och sånt, men nu är jag sugen på att åka skridskor så jag hoppas de blir bra snart.
Svar på tråden: Hej Terez med Klara!

Okej

Skrivet av  terez m Klara + 4
såg prickarna ut som hormonplitor eller var det mer som eksem. Klara har nämligen haft en massa plitor länge men nu senaste veckan har de blivit färre men däremot har hon ett område på ena kinden som ser ut som eksem istället. Nu blir jag orolig om hon oxå reagerar på det.
Ja det är väl iofs inte så dumt att gå ner i vikt, konstaterar lite avundsjukt att det verkar som om de flesta här vare sig har gått upp så hiskeligt o att de flesta gått ned mycket redan.

Ja detta med förkylningar o så har vi oxå haft sedan Klara kom o det är väl det enda som är trist med att få barn denna årstid. För visst vill man ge sig ut o göra ngt?!
Synd att snön skulle försvinna, det gör dagarna så oändligt mycket längre.

*Kram*
 

Artiklar från Familjeliv