Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Liten rapport från oss.....

Skrivet av Zabina med Linus -99 och Saga 041021
Jag har inte skrivit nått på länge men jag tänkte bara tala om att Saga hon växer så det knakar, hon är nu 2 månader och 12 dagar och väger 5480g och är 58,5 lång.
Hennes kolik har i stort sett gått över och hon sover nu jättebra på nätterna, vaknar bara en gång och vill ha mat.
Hon är en extremt envis liten tjej, hon vill så mycket mer än hon klarar av, om hon fick bestämma så skulle hon gå redan nu.
Storebror tycker att hon är jätterolig för att hon ler åt honom när han busar och lever apa.

Vi har bokat kyrkan för dop den 6/2, det blir samma kyrka som Linus är döpt i och vi gifta i, samma präst också, det känns lite mysigt att ha samma präst och kyrka till våra barns dop och vårt bröllop.
Jag har köpt en ny dopklänning mä, vill att barnen ska ha var sin klänning som dom kan behålla till sina barn.

Nu ska jag ta hnd om lilla snutta, det är matdags igen. Hoppas att ni får ett underbart år allihopa.
*kram*
Svar på tråden: Liten rapport från oss.....

Vad fint

Skrivet av  Helena med Elin-01 & Simon 3/12
det låter med ert dop!
Och en kul ide att låta barnen få varsin dopklänning att "föra vidare" i familjen sen.
Själva har vi en sk. släkt dopklänning. Dvs alla kusiner jag har inkl mej själv (vi är 11 st) och alla barnbarnen (9st hitills) har använt den. Alla namnen är broderade i blått för pojkar och rosa för flickor.
Sen byter vi rosetten vartefter.
Lite kul tradition tycker jag, den är snart 50 år gammal!

Hoppas Sagas dop blir fint!
(vad ska ni ha för mat om man får fråga? behöver lite ideer)
 

vad härligt

Skrivet av  terez m Klara + 4
att koliken verkar ha gått över, har tänkt på er. Kan tro att det blir lite roligare för storasyskon när våra små börjar bli lite mer kommunikativa.....

Ingen dålig tanke att fixa "släktklänningar", de har ju en förmåga att gå förlorade när de skall skickas fram o tillbaka.

kramen
 

Artiklar från Familjeliv