Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mjölk eller tomat kanske?

Skrivet av Kia m Isac-01,*Oscar-03*&Alice 041111
Fortfarande är man i ovisshet!
Vad är det lillan INTE tål?
Har ätit mjölkfritt sedan i torsdags och med hjälp av smörjning med kortisonsalva och mjukgörande salva försvann de gemska utslagen snabbt!
I eftermiddag fuskade jag...
vi åt kebabrulle till middag...
Vet inte hur mycket (om det ens finns) mjölk som är i degen?
Men tomatsås finns det juh (undvek de hela tomatbitarna)
Redan strax efter blossade utslagen upp på vänstra kinden igen...
Nu vet jag inte...
Åt ju tomat på varma mackor och öven en del ketchup innan...
Så det KAN ju vara tomat hon inte tål...
Hoppas nästan på det...(helst att hon skulle tåla allt, men...)
Vad tror ni?
*kraM*
Svar på tråden: Mjölk eller tomat kanske?

Har svarat dig lite längre ner ang allergin

Skrivet av  Monica med Zacharias 1/11
men jag tror i alla fall att det är mjölk i kebabsåsen (yoghurtvarianten med vitlök) - fast den kanske du fick vid sidan om? Hur det är med brödet har jag ingen aning om. Själv tror jag att jag utsatte sonen för dumheter när jag missade att det var ost i peston (han var prickig morgonen därpå)....pastarätterna känns lite torftiga utan vare sig pesto eller parmesan!
Här blir mycket wok istället, med sås på Santa Marias goda kokosmjölk - det är jättegott och mjölkfritt!
 

svarat dej

Skrivet av  Kia m Isac-01,*Oscar-03*&Alice 041111
där nere!
*kram*
 

Tack! Det salvorna har vi med, men jag

Skrivet av  Monica med Zacharias 1/11
är lite försiktig med kortisonen. Försöker använda bara mjukgörande så långt det går. Min 5-åring med eksem har använt mycket kortison senaste tiden, men nu har hon fått en annan salva som heter Protopic och är väldigt effektiv. Fast den får man inte använda på så små barn som våra småttingar.
Hoppas innerligt att våra små inte har någon allergi, det vore så skönt om problemen försvann i alla fall. Hur är det med din store pojk? Har han också reagerat på någon mat?
 

nej!

Skrivet av  Kia m Isac-01,*Oscar-03*&Alice 041111
Han tål allt...Å vi har ingen mat allergi i släkten heller! Så detta är nåt nytt!
*kram*
 

Artiklar från Familjeliv