Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

6100 gram

Skrivet av Maria m Wilmer0212 & Ebbe 041106
väger Ebbe idag.

Var på bvc och vägde o mätte för skojs skull, då han ju fyller 2 månader imorron. Längden var lite svårare att mäta, men jag fick den till nästan 60 cm.

Min lille kille är visst inte så liten längre. Snart får man gå på 68 bodiesarna!
Svar på tråden: 6100 gram

Ebbe är som min Pelle.....

Skrivet av  Camilla med Pelle 18/11-04
Pelle vägde 6140 gram och var 58,5 cm i måndags då jag var och på bvc.
Han hade gått upp 910gram på 2 1/2 vecka.
När han föddes 18/11 vägde han 3940 g och var 52 cm lång.
Vad vägde Ebbe när han föddes?
Tänk vad fort dom växer.....det är skrämmande.
Satt och pussade hans söta små fötter igår och insåg att om några år vill man knappt ta i dom pga all fotsvett ;)
Undra vad det blir av dom när de växer upp?
Dotter är ju 6 år nu och en riktig plåga.
Allt är tvärtemot, sur, grinig ja allmänt jobbig.
Så här hemma är det konflikter dagligen.
Förhoppningsvis blir det bättre snart.
 

Ebbe vägde

Skrivet av  Maria m Wilmer0212 & Ebbe 041106
3620 och var 50 lång när han föddes.

Ja, undra vad det blir av dem när de blir stora?? Vi planerar ett gemensamt 30årsfirande med makens gamla kompisar i oktober och funderade på barnvakt osv. Vi kom fram till att det går nog bra att lämna dem då, då är de tre o ett...
 

Anton vägde

Skrivet av  Ulrika m Anton 12/11 & Elin-00
6130 g och var 58,5 cm lång när vi var på läkarkontroll den 29 december. Vi vägde oss tillsammans igår och då vägde han 6700 g med kläder och blöja på. Men så vägde han också 4885 g när han föddes! Jag har börjat använda 68-kläder nu, de är lite stora men han är så bred att det är trångt med 62-bodiesarna.
 

Dem har redan Torkel

Skrivet av  Susanna med Tova -03 & Torkel 041116
Ingen idé att försöka dra på 62 bodysar eller sparkbyxor här. Men det är klart för 1 vecka sen vägde han 5780 och var 60 lång.
 

Stor kille

Skrivet av  Anna m B o T
Här är det 56 kläder än och jag gissar på att lillan väger strax över 4 kg, men hon var ju mycket mindre vid födseln. Hon har ökat bra!
 

Precis som Nova

Skrivet av  Nina m Zelda -01 & Nova -04
på 2månadersdagen i tisdags så vägde hon 6125g till 61cm. Har använt stl 68 ett tag nu.
 

Artiklar från Familjeliv