Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kanske lite sent..

Skrivet av Matilda med Alvin 15/11
Hej, kommer kanske lite sent hit! Fick mitt första barn den 15 nov. Han prickade faktiskt in sin beräknade födelsedag, något som vi under hela graviditeten gick och skojade om att vi trodde han skulle göra! Det blev en liten Alvin. Hoppas det går bra att kliva in nu....
Svar på tråden: Kanske lite sent..

Självklart!!!

Skrivet av  Catte m Conrad 041124 + 5 till
Du är jättevälkommen hit. Själv fick jag min 6:a den 24/11.
 

Välkommen hit

Skrivet av  Cecilia m Gustaf -02 & Emma 041109
det är alltid roligt med fler mammor och bebisar här inne.

Själv fick vi en liten Emma den 9/11. Vi har en kille, Gustaf, född 021013 sen innan. Så här har vi fullt ös hela dagarna.

Hoppas du ska trivas här

kram kram
 

Grattis o Varmt Välkommen!!

Skrivet av  terez m Klara + 4
Bättre sent än aldrig heter det ju :)

Här kom vår lilla bebis först 17 dgr efter bp o det var ingen överraskning heller, frågan var mest med hur mkt hon skulle vänta.
Klara är nummer fem i ordningen för mig, lite mer finns i min info.

Fint namn ni valt till er pojke.

 

bättre sent än aldrig :0)

Skrivet av  Vickan m.4
Du är sååå välkommen hit! Det här tveklöst det bästa snacket på hela fN/AFF ;0) Vi är både goa o glada här! *S*

Jag fick min 4:a den 22/11 (dock BF 1/11). Min Nell tittade ut 10 tim. innan igångsättning. Så envisa ungar har jag *L*
Pyttelite mer om mig i min info...
 

Grattis till sonen och välkommen!

Skrivet av  Fia m Samuel 0301 o Jonathan 041205
Jag är här lite då och då. Mer sällan sedan jag blev tvåbarnsmor, men så ofta jag hinner.
Lite om mig finns i infon, vill du veta mer är det bara att fråga =)
 

välkommen till oss

Skrivet av  Katti med Petter -99 och Victor 041123
Jag fick en liten kille(eller stor) två dagar före bf som heter Victor. Vi har en kille sedan tidigare som är 5 år.
 

Givet!

Skrivet av  Maria m Edvin 041113
VÄLKOMMEN! :D
Vad söt Alvin är!

Edvin är också vårt första barn. Och ja, visst är det många känslor... först den senaste veckan eller två har iaf jag landat och känner att saker flyter bra.

Vad kul att Alvin kom på beräknad dag! (Fint namn förresten!)
Vår son Edvin hade också sitt beräkade födelsedatum den 15:e november :) men kom faktiskt 2 dgr tidigare, något jag inte trodde eftersom jag tänkte att han säkert är som sin mor och kommer sent, jag föddes 11 dgr efter beräknat datum nämligen.

Hoppas du kommer trivas på novembersidan!
 

ang amningsnapp

Skrivet av  Matilda med Alvin 15/11
Hej, Såg högre upp på sidan att du skrev att ni använt amningsnapp i början. Det är något Alvin oxå har vant sig vid sen BB, men jag har svårt att få bort den nu....hur gjorde du? Alvin verkar inte fatta alls vad han ska göra med bröstet utan den, även om han är superhungrig...
 

Hej igen!

Skrivet av  Maria m Edvin 041113
Jag avvänjde honom genom att ha den på bröstet i början av amningsstunden men när han sugit en stund ta bort den och på så sätt _lura_ honom att ta ett nytt tag i tron att den lättsugna boppen fanns där. Ibland gick det, ibland inte och vissa gånger fick jag ge upp och låta honom amma med napp, det var inte heller alla gånger jag tog bort den utan för enkelhetens skull lät den sitta hela amningsstunden (t ex på natten då man inte vill kruxa i onödan), och även för att inte _mess with_ Edvin för mycket s a s :)

Till slut efter någon vecka eller så behövde jag aldrig sätta på den mer :D

Ha tålamod är mitt tips, det ger med sig till slut!
Lycka till :)
 

Välkommen hit

Skrivet av  Mamma till Kewin 030307 o Casper 041203
O grattis till sonen =)
Jag fick nr 2 i ordningen den 3/12 12 dagar över tiden bf va 21/11.
 

Välkommen!

Skrivet av  Florence med Julia 24/11
Det är aldrig försent att komma hit! Vad kul att du är sjuksköterska, det ska jag också bli! Läser färdigt T5 nu (med bebis, det går!) och ska läsa sista terminen till hösten!
 

Det var tufft...

Skrivet av  Matilda med Alvin 15/11
av dig att kämpa med både bäbis och studier. Vilken skola går du på? Jag blev själv klar vt 2003 på KI.
Jag önksar dig lycka till!
 

det går!

Skrivet av  Florence med Julia 24/11
vi har en ganska lugn kurs som går nu över julen. Inte mycket närvarokrav och mycket hemuppgifter. Jag går också på KI. Har du jobbat på HS sen examen? Trivs du? Undrar hur lätt det är att få jobb om ett år då jag förhoppningsvis är klar!
 

jobbar på

Skrivet av  Matilda med Alvin 15/11
infektionskliniken. Det är både spännande och lärorikt. Hade praktik där termin sex och blev erbjuden jobb. Det kommer alltid finnas jobb, nu har det ju varit en svacka men många har fått vik, när jag sökte kunde man välja och vraka. Dock kunde man knappt påverka lönen ändå. Har du jobbat tidigare inom vården, Jag var helt grön. Då har ni väl avslutat C-uppsatsen nu? Hoppas det gick bra! En kursare till mig tog uppehåll och går nu med er....fast det är ju så stora grupper. Maria/Mia heter hon och har två barn.
 

Hej igen!

Skrivet av  Florence med Julia 24/11
Jag har jobbat inom vården innan, fast mest då inom äldrevården. Sommarjobbade på HS Neurologen i somras. C-uppsatsen är klar och godkänd, så det känns bra att inte ha någon rest kvar på den. Jag kommer att ha lite restmoment att ta igen i vår plus en 2 veckors praktik, men det kommer nog att gå bra. Jag tror jag vet vilken Mia du menar, hon är ganska liten och har rött hår, hon fick en liten pojke. Jag har läst några kurser med henne men nu går vi inte tillsammans.
 

Artiklar från Familjeliv