Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu har lillasyster äntligen fått sitt namn!

Skrivet av Helena m. Hanna & Lillasyster M... 17/11
Vi har nu äntligen - efter många om och men - bestämt att Hannas lillasyster ska heta Matilda! Hela namnet blir Matilda Märta Elvira, Märta efter min farmor och Elvira efter Johans mormor.

Redan innan hon föddes hade vi ju "bestämt" oss för att bebisen skulle heta Maja om det blev en tjej, men vi var båda så säkra på att det skulle vara en pojke. Men när vi väl hade henne hos oss, med sitt illröda hår och bestämda vilja redan från första stund, så kändes hon inte som en Maja... utan mer om en Matilda, som vi tycker att det är lite mer "klös" i :-)! Så nu har vi känt efter ordentligt (!!) och prövat båda Maja och Matilda, och nu har vi äntligen bestämt oss! Känns skönt! Ska nu bara vänja oss av med att kalla henne Maja och "Majslingen" som det har blivit... Vi kan ju alltid ha Maja som smeknamn :-)!

Lite bilder på både henne & Hanna finns i infon.

Ha det så bra allihop & god fortsättning på det nya året!
Svar på tråden: Nu har lillasyster äntligen fått sitt namn!

fina tjejer :)

Skrivet av  terez m Klara + 4
alltid kul med lite bilder i infot, närbilden på Matilda i slutet med mössan är ju superfin.

Skumt att det blev ett annat namn. Här har ju Klara stått i kö sedan -97, hade varit konstigt om det inte funkat.
 

Tack...

Skrivet av  Helena m. Hanna -01 & Matilda 17/11
ja, nu har jag lagt in ännu några bilder :-). Bilden med "kaninmössan" är verkligen söt, det tycker jag med!

Vi hade faktiskt med Klara på namnlistan också, det är ett jättefint namn!

Har du inga bilder på alla dina barn att lägga ut i inforutan *nyfiken*!?
 

Jag har också en dotter som heter

Skrivet av  Monica med Zacharias 1/11
Märta i andranamn (efter min mans gammelmormor) - jättegulligt! Fina namn allihop!
 

Ja, jättefint!

Skrivet av  Helena m. Hanna-01 & Matilda 17/11
Vi, eller snarare jag, var lite inne på Märta som tilltalsnamn, men då sa maken nej! Tycker det är så fint, och min farmor som hette det var en sån underbar människa! Får spara det till eventuella fler barn...!
 

Artiklar från Familjeliv