Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Avslag *äckel varning* (äben på mamma kroppen)

Skrivet av Camilla me Emilia 9911 & Ludvig 041120
Fick barn för 7 veckor sedan. Avslaget försvann för ngra dagar sedan och jag har varit helt fri från både flytningar och blödning i 3-4 dagar.
Nu idag kommer det färskt och slemmigt blod igen. Hur kommer det sig? Kan det vara mensen som redan kommit tillbaka? Känner iofs inga symtom på det.
Eller är det avsalget som börjar om igen?

Tacksam för svar!
Svar på tråden: Avslag *äckel varning* (äben på mamma kroppen)

Jag fick

Skrivet av  Kia m Isac-01, *Oscar-03* &Alice 041111
tillbaka mensen snabbt...*suck*
Hade avslag i ca 4 veckor och sen hann jag bara vara utan drygt en vecka...så kom mensen som ett brev på posten. Har just haft min andra mens nu! *suck*
Trodde först att det var mitt avslag som kommit tillbaka, men så fick jag sååå ont i ryggen. Förstod att det var mensen.
Fick ont i ryggen denna gången oxå. Antagligen från fogarna. (hade jobbig foglossning)
Hade gärna sluppit mensen i ett år. Men så blev det inte.
Så det KAN mycket väl vara mensen för din del med...
*kram*
 

Här med...

Skrivet av  Catrine m. I+C och Tim 041119
Tim är född bara dagen innan Ludvig och jag har precis som du.
Avsaget försvann och sedan efter kanske en vecka kom färskt slemmigt blod igen, men det varade bara ngr dagar, för nu är jag blödningsfri igen, men jag vet inte vad det var...

Kan tyvärr inte hjälpa mer, men jag tycker det känns skönt att veta att jag inte är ensam om detta.

/Catrine
 

Mens här

Skrivet av  Maria m Edvin 041113
Tyckte det var lite väl vått i trosan idag (haha) och när jag var på toa upptäckte jag att den kommit. Hade lite molvärk i nedre magområdet i förrgår, trodde att det kanske var ägglossning men istället var det alltså detta. Så imorrn ringer jag och ombokar min efterkontroll som skulle ske torsdag och så får jag väl börja tänka på preventivmedel... Inte för att vi har gjort det än men tills när jag vill/kan, hihi...
 

Hade precis som

Skrivet av  Catte m Conrad 041124 + 5 till
du. Jag frågade min bm vad det kunde vara. Hon sa att det var helt normalt att avslaget kan försvinna och komma tillbaka igen. Allra helst om man kanske har ansträngt sig. Det hade jag gjort den dan. Avslaget kan helt normalt hålla på upp till 8 veckor. Om blödningen beror på en infektion i livmodern får man ont och ev feber.