Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

återbesök t MVC

Skrivet av Lotta med Ejde 0305 o Eija 0411
nu har jag gjort det jag dragit mig för - bokat återbesök till MVC. Jag kommer aldrig på vad jag ska ta upp hos BM. Allt är ju överlag bra. Stor lycka med familj. Det är kämpigt, mkt att göra hela tiden, inte många lugna stunder och minst hinner jag ju med mig själv - men har jag rätt att "klaga" Det känns inte så - det är ju vi själva som satt oss i "situationen" med två barn tätt... Nåväl, går väl dit och tar blodprov- kanske visar det på lågt blodvärde så jag kan ojja mig över min trötthet/matthet! (jag är trött, ont i hela kroppen, urdålig hållning- ser ut som en säck potatis osv)
Svar på tråden: återbesök t MVC

Jag ska dit på onsdag.

Skrivet av  Ulrica med Hilda -01 och Selma 041112
Jag har min tid för efterkontroll nu på onsdag, exakt två månader sedan Selma föddes. Jag vet inte riktigt heller om jag ska ta upp någonting speciellt, jag tycker allt har gått bra. Men visst gör man väl en gynundersökning på efterkontrollen? Och så ska man väl diskutera preventivmedel? Jag har inte använt preventivmedel sedan långt innan jag blev gravid med Hilda så jag har ingen aning om vad som är bra eller dåligt, funderar på att börja med minipiller, för det kan man väl även använda när man ammar.
 

Minipiller och...

Skrivet av  Catrine m. I+C och Tim 041119
...p-spruta, kan man använda sig av då man ammar.
Har även för mig att man kan sätta in kopparspiral och p-stavar, emn är dock inte säker på de två senare.

Jag tycker det är en djungel det där med preventivmedel. Helst av allt skulle jag vilja vara utan och få ytterligare ett barn, men lite mer övertalning av mannen krävs då.
 

Nyfiken..

Skrivet av  Tina med Ellen-00, Erik-03 & Eskil(?)-04
såg i din info att du jobbar på en akutmottagning. Jag har jobbat på akuten på st.Göran för ett gäng år sedan, är det där du jobbar? Jag trivdes verkligen jättebra där!
 

Jag är på

Skrivet av  Catrine m. I+C och Tim 041119
KS. Trivs jättebra där,jag där med.
Vad gör du idag då? Har du lämnat akuten för vadå???
Just nu tror jag aldrig jag kan hitta ett roligare jobb.
Hoppas allt är bra med dig och barnen.
ESKIL tycker jag är ett jättefint namn.
Jag hoppas på det!!!
*kram*
 

Ska också dit nu

Skrivet av  Cecilia m Gustaf -02 & Emma 041109
på fredag rättare sagt.

Jag tänkte bara kolla att allt stod rätt till "där nere" och prata lite preventivmedel. Tänkte väl börja med minipiller - tror jag skulle vilja sätta in en spiral sen dock. Får se vad hon säger BM.

Lycka till på återbesöket...det kommer gå fint ska du se, man behöver ju inte ta upp något om man inte vill - eller känner att allt är rätt då är det ju inte mycket att orda om.

Kram kram
 

Artiklar från Familjeliv