Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Här tittar vi in oxå!!!!

Skrivet av Marie m.Rasmus född 030423 i vecka 26+6
Hej! Kul med en ny sida att kolla läget på nu.
Jag fick min son Rasmus i vecka 26+6 efter att vattnet gick i vecka 25+5 och sedan sängläge i en vecka innan moderkakan lossnade och det blev akut för oss båda.
Rasse vägde då 1120gram och var34cm.
Stor för sin ålder har de sagt, vad vet jag men han har varit en kämpe eftersom han fick opereras när han var 17dgr och vägde 980gram. Tunntarmen sprack och han fick frigas i hela magen. Stomi som följd men som kunde återopereras igen! Man har gått igenom det mesta cpap, kuvös, ögonkoller, ultraljud av mage o hjärta, kontast-rtg av tarmarna, dropp, antibotika, blodtransfusioner och mycket man inte minns längre. Vi var inlagda på neoavd i 11veckor men var ju ett par veckor även på Akademiska 95F. Nån som oxå låg där i somras kanske????
Min tid neoavdelningen är en tid jag trots allt inte vill vara utan eftersom jag har funnit en vän för livet där.
Vi är snittade samma dag och våra pojkar är födda med 4,5timmars mellanrum. Vi hade aldrig träffats före men vi känner varann bättre nu än vad jag känner många av mina barndomvänner.
Det är sann vänskap!!!! Tack för att Du finns Therese!!!!
Kram till Simon.
Lite(lång presentation!!!) från mig....
Svar på tråden: Här tittar vi in oxå!!!!

Mycket

Skrivet av  Teres med Felix 16/5-03
du och din lilla kille varit med om. Men va härligt att läsa att det hade med sig någe positivt ( förutom din son då) en ny vän.

 

Tårarna rinner...

Skrivet av  Therese m Simon född v 31+1, 030423
Men det är glädjetårar. Tack snälla Marie för dom orden. Och du betyder precis lika mycket för mig! Jag är precis som du otroligt glad för att vi träffats, det är så skönt att man varit med om liknande saker och att ha någon som förstår vad man pratar om. Sen att vi kan prata om annat, det är ju bara plus! Det är en vänskap som kommer att bestå, det är jag övertygad om! Vi ses ikväll på första träffen med föräldraföreningen!
Många kramar till dig! (och alla andra starka, underbara mammor)