Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ännu en presentation

Skrivet av Lallex
Hej allihop!

Kallar mig för Lallex och bor i Stockholm med sambo och en underbar dotter på 17 månader.
Måste säga att det känns bra att få läsa om andra som varit i ungefär samma situation som vi var när vår dotter föddes. Man vill så gärna prata av sig men det är svårt för någon som inte själv suttit i samma sits att förstå eller kanske till och med orka förstå. Vi hade tillgång till kurator på sjukhuset men det blev inte mycket med det utan jag och min sambo har istället ältat, tittat på kort och pratat mycket om det tillsammans.
Vad hände? Jo, efter en normal graviditet föddes, till allas förvåning, dottern med ryggmärgsbråck och förvirringen var total för en nyförlöst mamma och en mycket trött pappa. Hon var stor och hade fina apgar-poäng men lades direkt i kuvös och dagen därpå blev hon flyttad till Astrid Lindgrens. Vi fick inte åka med i ambulansen utan fick ta oss dit själva och leta upp henne på barnintensiven, hua... Två dagar gammal opererades hon och själva operationen gick bra men sedan började helvetet; en svår infektion, alfa-streptokocker. Så det blev till att ge henne penicilin så länge såret var öppet. Vi låg kvar på sjukhuset i två-tre veckor och fick sedan komma hem på permis och fick hem sjuksköterskor som tittade till såret och bytte bandage varje dag i fyra veckors tid. Så efter sju ovissa, hemska veckor blev vi äntligen utskrivna och nu är lilltjejen ett riktigt yrväder som rusar omkring och är precis som vilken ettåring som helst :-)

Hälsningar
lallex

Svar på tråden: Ännu en presentation
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv