Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad kul med ett nytt snack :)

Skrivet av Maria med Emelie&Albin 6/7-03 (v 26+2)
Jag heter Maria är 28 år och bor i Gbg.
Våra tvillingar föddes i vecka 26+2 den 6/7-03.

De låg på 316 i gbg i nästan 15 veckor.
Emelie hade inga allvarliga komplikationer och behövde bara ligga i respiratorn i 3 dagar. Hon hade sen CPAP i 1,5 månader (tror jag) och sen syrgas på grimma. Hon hade en ganska kraftig infektion när hon föddes, solade, fick blod ett par ggr m.m

Albin hade samma som Emelie men han hade dessutom 2 mycket kraftiga lungblödningar när han var 4 dagar gammal och när han var 6 dagar upptäckte de att han fått en kraftig hjärnblödning. Det upptäcktes att han p.g.a hjärnblödningen utvecklade hydrosefalus och de opererade in en shunt den 10/9-03. Då vägde han strax över 2 kilo och hade ett huvudomfång på 43 cm. I oktober opererade de hans ögon för han hade ROP.

Jag har naturligtvis både positiva och negativa minnen från tiden på neo. Men personalen var helt underbar! Kände ett stort förtroende för dem hela tiden. Minns att jag grät när "vår" ssk gick på 4 veckors semester. Vi trodde vi skulle vara på Mölndal när hon kom tillbaks men eftersom Albin blev dålig och skulle shuntopereras så stannade vi kvar på 316 hela tiden.

Kram


Svar på tråden: Vad kul med ett nytt snack :)
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv